کد مطلب: ۱۳۶۷۶۷

سامانه شناسه کالا رونمایی شد

سامانه شناسه کالا رونمایی شد

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت کل اقلام مشمول سامانه شناسه کالا را یک هزار و ۴۹۷ قلم کالا اعلام کرد و از ثبت شناسه برای حدود ۴۰۰ هزار قلم کالای دارویی با راه اندازی این سامانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تجارت‌نیوز، یدالله صادقی در نشست خبری به منظور رونمایی از سامانه شناسه کالا در وزارت صنعت اظهار کرد: با رونمایی از سامانه شناسه کالا امکان ایجاد شناسه و کد رهگیری برای کالاها به صورت الکترونیکی فراهم شد.

وی با تاکید بر این موضوع که انبارهای نگهداری کالا نیز باید نسبت به دریافت شناسه انبار در سامانه جدید شناسه کالا اقدام کنند، عنوان کرد: شفاف‌سازی فرآیندهای تجاری با امکان رصد و کنترل کالا از لحظه ورود و تولید تا مرحله عرضه، با سامانه الکترونیکی شناسه کالا فراهم می‌شود.

صادقی، کاهش هزینه اسناد مبادله شده، کاهش زمان و شفاف‌سازی بیشتر از مهمترین اهداف راه‌اندازی سامانه شناسه کالا دانست و افزود: کل اقلام مشمول این قواعد یک هزار و 497 کالا خواهد بود که حدود 400 هزار قلم کالای دارویی در حوزه پزشکی نیز باید گام به گام وارد سامانه شوند.

وی با اشاره به این موضوع که برای شفافیت بیشتر از سیستم‌های مالی مانند pos نیز استفاده خواهد شد، گفت: تمامی کالاهای عرضه شده در بازار باید شناسه کالا منطبق بر شناسنامه کالا را دریافت کنند که شناسنامه کالا خصوصیات، ابعاد و رنگ کالاها را معرفی می‌کند و بین هشت تا 12 رقم ویژگی مختلف برای کالاها متغیر است.

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسه را سبب ایجاد امکان تمایز بین کالاها در عرضه دانست و گفت: خاصیت کد رهگیری نیز این است که امکان تمایز بین تعداد اقلام از هر کالا را فراهم می‌آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.