خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۰۱۷۳

۲ سناریوی افزایش نرخ خوراک/ سیاست‌مداران آگاهانه به بورس ضربه می‌زنند؟

2 سناریوی افزایش نرخ خوراک/ سیاست‌مداران آگاهانه به بورس ضربه می‌زنند؟

به عقیده برخی از کارشناسان ‏در مورد افزایش ‎نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دو دیدگاه وجود دارد. آگاهانه یا ناآگاهانه بودن دولت در عملکرد اقتصادی خود. در هر دو صورت به نظر نمی‌رسد بورس نسبت به سایر مشکلات دولت سیزدهم اولویت داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده برخی از کارشناسان ‏در مورد افزایش ‎نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دو دیدگاه وجود دارد. آگاهانه و یا ناآگاهانه بودن دولت در عملکرد اقتصادی خود. ‎احتمال دارد دولت در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی مانند آزادسازی قیمت خودرو و بسیاری از موارد دیگر جهت بررسی واکنش‌‌ها سعی و خطا می‌کند. یا اینکه توافقات ‎برجام و مشتری‌دار شدن نفت باعث حذف معافیت‌های مالیاتی و نرخ ثابت خوراک شده است. در هر دو صورت به نظر می‌رسد ‎بورس اولویت اول دولت در تصمیم‌گیری‌ها نیست.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: این روزها در بازار سهام بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها داغ است. این نرخ ابتدا قرار بود ثابت باشد اما مجدد در این خصوص اختلافاتی به وجود آمده و قرار است مالیات گرفته شود یا نرخ تغییر کند.

وی ادامه داد: در مورد افزایش نرخ خوراک دو دیدگاه در این میان وجود دارد. یک اینکه سیاستمدارانی که در دولت جدید وارد شدند روش سعی و خطا را ابداع کردند. به این صورت که مصوبه را می‌دهند، واکنش جامعه را می‌بینند و بر اساس واکنش تصمیم می‌گیرند. این واکنش اگر برای سایر بازارها مشکلی به وجود نیاورد، برای بازار سهام به شدت زیان‌بار خواهد بود.

نامه نمادین آقای عشقی

عصاری اظهار کرد: اگر با این دید به قضیه نگاه کنیم که سیاستمداران دانسته این کار را می‌کنند، این طور توجیه می‌شود که شاید زمانی دولت نمی‌توانست نفت بفروشد اما الان مشتری دارد و طبیعتا نرخ ثابت به نرخ متغییر بدون معافیت‌های مالیاتی تغییر می‌کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: جدیدا رییس سازمان بورس در اقدامی بسیار نمادین نامه‌ای به کمیسیون تلفیقی مجلس زده که افزایش نرخ خوراک برای بورس ضرر دارد. در صورتی که این اتفاق تاثیرش را بر بورس گذاشته است. در مجموع حالت دوم معتبرتر است. سیاستمداران با آگاهی کامل این کار را ‌کنند. بورس در اولیت سوم تا پجم دولت است و آن را در حدی که صداها درنیاید بالا نگه می‌دارند نه بیشتر.

آخرین اخهبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدانابودتان کند مارابه روزسیاه نشوندید

  • ناشناس

    آقای رئیسی وقالیباف وخاندوزی وعشقی دست مریزاد واقعا خوب حمایت کردید آقای رضایی واقعا ازبورس خوب حمایت کردید خدا ازسرتون نگذره
    وعده های الکی وپوچ باعث شد مابه شمارای بدیم متأسفیم

  • ناشناس

    شماهارا به خدا قسم میدهم این قمارخانه راتعطیل کنید بیچاره شدیم بدبخت شدیم

  • طاهری سرمور

    بادرود.کشورتاثبات سیاسی پیدانکندهمین آش وهمین کاسه،چون توافقی هم صورت بگیردهیچگونه تضمینی نه درکشورماوجودداردچون هرکس یک سازی برای خودش می زندنه ازطرف کشورهای دیگرچون به قولی دندانهای ماراشمردن،ودیگرایران آنچنان اهمیتی نداردوآنقدرماباسیاستهای اشتباه گل به خودی زده ایم که سالهای سال هم که دفاع کنیم جبران گلهای خورده رانخواهیم کردودههاسال فرصت می خواهدتاازرده آخریک پله بالابیاییم.وازطرف دیگردوابرقدرت جدیدهم باتوجه به نیازمندی ماهرطورمی خواهندمارادورمی زنندومی ددشندتابه یک لقمه نان بخورونمیرکه هم اکنون دچارآن هستیم راضی ودست بوسشان باشیم.والاچگونه است که حکومت ودولتی اینچنین ملتش رادرتنگنای قراردهدکه حتی پولی که برای تولیدمی توانداستفاده کندومردم دربورس گذاشته اندرااینچنین نابودکندوشرکتهاوکارخانه هارابه نابودی وورشکستکی بکشاند،وباچندبرابرکردن هزینه های شرکتهاوکارخانها ومالیات تمام کارکردآنهارابالابکشدملت هم سردرگم وبه هرقیمتی سهام رابه دریا بیندازند.وهمیشه ملت وکشوردرحال بحرانی وجنگ باشد

  • ناشناس

    اگریک نماد چهارروز مثبت شود میگوییدبه علت تغیرات بیش ازبیست درصدی اونومیبندید این همه منفی میشه چرانمیبندید

  • ناشناس

    یکی از مهمترین وعده های دولت بورس بود….وقتی موفقیتی حاصل نشده بلکه بدتر شده…اگر هدف مقام نبوده پس استعفا بهترین انتخاب هست…

  • ناشناس

    بدبختی ما گناه بیگانه نبود …

  • ناشناس

    بورس نابود شد ،پول ما دود شد. خدا باعث و بانیش را نابود کند

  • جواد

    آقای رئیسی و رضایی خیلی خوب تو مناظرات انتخاباتی حرف میزدند، الان هر دوشون تو رأس امور هستن
    چرا الان به وعده هاشون عمل نمیکنن؟؟؟؟؟
    چرا میخوان مردم رو از نظام کلا ناامید کنن؟!!!!
    کوووو عمل به وعده های حمایت از بورس!!!!
    واقعا دمتون گرم ….

  • یعقوب صالحی

    گل گفتی تجارت نیوز