کد مطلب: ۴۱۶۲۰۷

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز بازرها گزارش می‌دهد:

همه بازارها نزولی شدند / سقوط ۵ درصدی قیمت دلار در یک روز / وعده ثبات ارزی در روزهای پیش‌رو

همه بازارها نزولی شدند / سقوط 5 درصدی قیمت دلار در یک روز / وعده ثبات ارزی در روزهای پیش‌رو

امروز برخلاف روزهای گذشته قیمت دلار ارزان شد و میزان نزول آن به بیش از پنج درصد رسید. در همین روز قیمت طلا و شاخص بازار سهام هم یک روند نزولی به خود گرفتند. در عین حال رئیس کل بانک مرکزی وعده داد به زودی بازار ارز به ثبات می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 5.4 درصد کاهش، 13 هزار و 104 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 700 تومان کاهش به 463 هزار و 100 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 13 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 589 هزار تومان رسید.

اما امروز وضعیت بازار سهام چطور بود؟

شاخص کل بورس با ۴۷ واحد کاهش، در کانال ۳۳۹ هزار متوقف و شاخص کل هم وزن نیز با ۷۸ واحد افزایش نیز در کانال ۱۰۵ هزار ایستاد.

20 آذر

امروز بازار سهام روندی نزولی را پشت سر گذاشت.

در این وضعیت، امروز رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به زودی ثبات در بازار ارز ایجاد می‌شود، گفت: بازار ارز در کنترل است، بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد، ذخایر ارزی هم موجود است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: بازار ارز در کنترل است. چرا نباشد؟ من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام. یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور داشته باشیم و به عرضه و تقاضا سامان بخشیم.

وی افزود: من همیشه به مردم عزیز عرض کرده‌ام که دارایی‌شان را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. کمااینکه می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد. ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع هیچ ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد.

همتی با بیان اینکه به زودی ثبات در بازار ارز ایجاد می‌شود، گفت: مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و انشاءالله به زودی هم رفع می‌شود.

اما از اخبار مهم دیگر امروز این بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد ۴۰ درصد ثبت نام شدگان مشمول ملی مسکن نیستند ،

حسن روحانی، رئیس جمهور هم امروز رسانه ملی و روزنامه‌ها و فضای حقیقی و مجازی را به انعکاس واقعیت‌ها توصیه کرد و گفت: البته زندگی مردم با دشواری مواجه است و این به دلیل فشارهای فوق‌العاده‌ای است که دشمنان اعمال می‌کنند و در این ایام بدترین فشارها و تحریم را بر ملت ایران تحمیل کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.