کد مطلب: ۵۶۶۲۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط قیمت مسکن جدی است؟

سقوط قیمت مسکن جدی است؟

دلار که سال گذشته تا مرز ۳۰ هزار تومان پیشروی کرده بود با تغییر آرایش سیاسی در کاخ سفید تا نرخ ۲۲ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و سکه که از ۱۵ میلیون تومان گذشته بود در مقاطعی تا ۹ میلیون تومان ریزش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار سرمایه هم وضعیت به همین منوال بود و شاخص کل بورس که در میانه مرداد سال گذشته از دو میلیون واحد گذشته بود تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد.

در این میان اما بازار مسکن استثنا بود و سقوط قیمت را تجربه نکرد اما آیا ممکن است این بازار هم با تاخیر نسبت به سایر بازارها ریزش قیمت را تجربه کند؟

مریم شکرانی، دبیر تحریریه تجارت‌نیوز در پادکستی که در ادامه آمده است، به این پرسش پاسخ می‌دهد.

برای اطلاع از وضعیت بازار اجاره‌بها گزارش اجاره خانه دوباره افزایش یافت را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا روشکر مسکن پایین بیاد بی خانمان ارزوی داشتن یک سقف بالای سر برای خودشون رو داشته باشن واز ماحاره نشینی با این شرایط سخت نجات الهی پیدا کنند به امید خدا

  • ناشناس

    خلایق هرچه لایق .اینقدر هوار حسین نکنید هر ملتی خودش در ساختن اینده کشور ومملکتش باید استین بالا بزند .وتا وقتی شما رای گیری میشود با حول وعجله تو صف حاضر هستید وبرای تغییر وسرجا نشوندن مسئولین واقا زاده ها و انحصارهای بازارهای کالا مرغ گوشت برنج کاغذ و.. و…و…استین بالا نزنیم وهرچه می خواهند سرمان بیاورند وضع همین است .وحقمان ولیاقتمان همین ….

  • ناشناس

    ساده کاهو هم با دلار تحریم گندم میوه شعر نگو داروهای کاملا ایرانی دست دلال لان رو هیچ وقت دولت قادر به قطع کردن نیست قیمت شده مثل قوم اصحاب کهف شب تا صبح کارخانه دار میادین تره باریک دفعه ۱۰ برابرش می کنه امسال ۳۹ درصد گذاشت رو حقوق ۷۰ درصد رفت اجناس شعبده بازی از تو کلاه تراول در میاره

  • ناشناس

    اصلا قیمت مسکن سقوط که نمیکنه هیچ چندبرابر هم میشود با گران شدن چندبرابری مصالح ساختمانی مگر میشود قیمت مسکن سقوط کند؟؟!!!

  • ناشناس

    عجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب!!!!
    زمانی که مسکن شیب سرازیری را طی میکرد مافیای……. بیدار شد و قیمت سیمان و آهن را بالا برد قضاوت با شما

  • مهدی

    ترفند شوک روانی ایجاد کردن دیگه قدیمی شده و مردم اوستای کار شدن در شرایطی که رهن یک واحد از متری ۲ میلیون شده ۳ میلیون البته در کف قیمت چون متری ۲ و پانصد شده ۴ یا ۳ شده ۶ و بستگی به محل داره لذا این یعنی افزایش قیمت چون در ۸ تقسیم میشه قیمت یک واحد و آن میشه رهن لذا با توهم همه چی امکان داره بشه ولی زمان خواب و لالا و مسکن همین الانش متری کف اش ۳ تومن رفته بالا و بالاترم میره الان آهن با دلار ۴۰ تومن داره به فروش میرسه یا موادغذایی همینطور یا اجاره خانه و غیره لذا قیمت دلار واقعی نیست و الکی است برای حفظ پولتان بروید طلا بخرید ملک بخرید چیزی که الان داده های اقتصادی در کف جامعه نشون میده تورم بالا در آینده است و این خبرها نمیتونه روح روان این بازار آشفته رو تکانی بده

  • رضا55

    واقعا فقط چرت میگن نتیجه شعار وخرافات همینه

  • محمود

    تا زمانی که دولت مردان برای آسایش خودشون مواد غذایی و مصالح ساختمانی به کشورهای اطراف صادر میکنن قیمت ها روز به روز افزایش پیدا میکنه برای صادرات بیشتر.

  • ناشناس

    به حرف بله اما سقوط مسکن راه کار دارد. مثلا چه کاری انجام شده که قیمت مسکن سقوط میکند.
    هروقت اینو میگید قیمت میره بالا تر.
    خرید مسکن ارزونی فروشنده های سود جو لااقل یه قاعده برای اجاره بها درست کنید .

  • ناشناس

    در بازار همه چیز بر اساس عرضه و تقاضا است و با توجه به افزایش نجومی مسکن در چند ساله گذشته حداقل تا دوسال در بخش مسکن رکود خواهیم داشته که کسانی که فروشنده هستن و کم هم نیستن شاهد کاهش قیمت خواهیم بود