کد مطلب: ۳۴۳۵۸۰

سهم استان‌ها از ۱۰۰ هزار مسکن حمایتی / سهم تهران، معادل سهم ۲۴ استان (اینفوگرافیک)

سهم استان‌ها از 100 هزار مسکن حمایتی / سهم تهران، معادل سهم 24 استان (اینفوگرافیک)

طبق برنامه دولت قرار است در سال آینده بیش از 100 هزار مسکن در قالب طرح مسکن حمایتی ساخته شود.در این طرح خانوارهایی که توان خرید مسکن در آنها معادل حداقل پنج سال انتظار در صورت پس‌انداز ۱۰۰ درصد درآمد ماهانه است، مشارکت خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز در سال آینده 100 هزار واحد مسکونی در 31 استان کشور به دهک‌های درامدی سه تا پنج اختصاص می‌یابد. این واحدهای مسکونی از نتایج یک طرح کشوری تحت عنوان طرح «اقدام» است. این طرح از سوی بنیاد مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده‌ است.

در این طرح خانوارهایی که توان خرید مسکن در آنها معادل حداقل پنج سال انتظار در صورت پس‌انداز ۱۰۰ درصد درآمد ماهانه است، مشارکت خواهند داشت. نیمی از هزینه ساخت این واحدها قرار است با تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی پوشش داده شود. آن طور که در رسانه‌های مختلف آمده، این طرح هم‌اکنون در مرحله بررسی‌های نهایی برای استخراج پلان اصلی قرار دارد. برآورد مالی انجام شده برای اجرای این طرح که در دنیای اقتصاد منتشر شده، نشان می‌دهد در سال اول به منظور ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های کشور هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سهم هر استان از 100 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده را در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید. سهم تهران در این طرح به اندازه ۲۴ استان است. (اینفوگرافیک از سحر قادری)

Untitled 1 11

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.