کد مطلب: ۳۹۵۷۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته پایانی مرداد ماه / سبد سوددهی همچنان در دست بورس / طلا و دلار همچنان متضرر

آنالیز بازارها در هفته پایانی مرداد ماه / سبد سوددهی همچنان در دست بورس / طلا و دلار همچنان متضرر

همانطور که پیش‌بینی می‌شد در بین بازارهای مالی هفته پایانی مرداد ماه سال جاری، بورس با بازدهی حدود دو درصدی تنها بازار مثبت هفته شد، اما بازارهای طلا و ارز نتوانستند مثبت ظاهر شوند.

تجارت‌نیوز پیش از شروع هفته جاری عملکرد بازارها در هفته پایانی مرداد ماه سال جاری را اینگونه پیش‌بینی کرده بود که به نظر می‌رسد در هفته‌ای که سیگنال‌های مثبت سیاسی و اقتصادی آن بیشتر از اخبار نشانگر افزایش نااطمینانی‌ها به چشم می‌آیند باید منتظر تداوم روند صعودی بورس و نزولی دو بازار ارز و طلا بود؛ بررسی رفتار بازارها و محاسبه بازدهی آنها نشان می‌دهد این بازارها طبق پیش‌بینی‌ها جلو رفته‌اند.

به عبارتی دیگر در هفته پایانی مرداد ماه سال جاری در حالی که بازاراها هفته را منفی به پایان رساندند بورس تواسنت با بازدهی بیش از یک درصدی تنها بازار مثبت شود.

شاحص کل بورس تهران در پایان هفته گذشته روی سطح 261 هزار واحدی قرار داشت، اما در هفته پایانی مرداد ماه توانست حدود پنج هزار واحد رشد کند و بازدهی 1.8 درصدی را به ثبت برساند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه 30 مرداد ماه روی سطح بیش از 266 هزار واحدی بسته شد.

اما بازار فلزات زرد هفته‌ای که سپری شد را با بازدهی منفی به پایان رساندند، به نحوی که سکه رشد منفی یک درصدی را به ثبت رساند و بیشترین افت بازدهی را از آن خود کرد؛ طلای 18 عیار نیز بازدهی منفی 0.4 درصدی داشت.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه طرح جدید در روز 24 مرداد ماه معادل چهار میلیون و 178 هزار تومان بوده که در هفته پایانی مرداد ماه با افت قیمتی که مواجه شده به رقم چهار میلیون و 134 هزار تومان رسیده است.

هر گرم طلای 18 عیار نیز در پایان هفته گذشته 416 هزار تومان ارزش داشته، که با افت حدود دو هزار تومانی در هفته‌ای که سپری شد به رقم 413 هزار تومان در روز 30 مرداد ماه رسیده است.

از دیگر بازارهای منفی هفته پایانی مرداد ماه، بازار ارز است؛ که شاخص ارزی این بازار با افت ارزش مواجه شده است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار در این هفته 100 تومان از ارزش خود را از دست داده و بازدهی منفی 0.8 درصدی داشته است.

هر عدد دلار آمریکا در روز 24 مرداد ماه 11 هزار و 700 تومان نرخ‌گذاری شده، که با 100 تومان کاهش قیمت در هفته پایانی مرداد ماه به رقم 11 هزار و 600 تومان روز 30 مرداد ماه رسیده است.

آخر

در هفته پایانی مراد ماه سال جاری بورس تنها بازار با بازدهی مثبت شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.