کد مطلب: ۱۳۲۸۹۴

سود ۲۰ برابرى دلالان از بازار خرما

سود 20 برابرى دلالان از بازار خرما

دبیرکل انجمن خرمای ایران با بيان اين كه قیمت خرما در اول فصل به شدت کاهش پیدا می‌کند، گفت: رقم خرید خرما از نخلستان‌ها به حدود هزار و 800 تومان می‌رسد اما در بازار همان خرما توسط دلالان با قیمت 20 هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌اصغر موسوی در ارتباط با میزان تولید خرما در کشور، اظهار کرد: بیش از 15 سال است که تولید خرما در کشور حدود یک میلیون تن بوده و مصرف داخلی کشور حدود 600 هزار تن بوده است.

دبیر کل انجمن خرمای ایران، افزود: قیمت خرما در اول فصل به شدت کاهش پیدا می‌کند و رقم خرید خرما از نخلستان‌ها به حدود هزار و 800 تومان می‌رسد اما در بازار همان خرما توسط دلالان با قیمت 20 هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

وی با بیان این که حدود 10 سال است که وضعیت نخلستان‌های کشور از خطر نابودی خارج نشده، گفت: کشور در حدود 10 سال اخیر هیچ گونه بهبودی در وضعیت نخلستان‌ها و تولیدکنندگان خرما نداشته و با توجه به تولید فعلی همچنان بیش از 400 هزار تن از خرماهای تولیدی مازاد بر نیاز مصرف داخلی بوده که این خرماها به غیر از صادرات به منظور خوراک دام استفاده می‌شود.

موسوی با اشاره به صادرات خرما و در اختیار گرفتن بازارهای صادراتی، خاطرنشان کرد: صادرات خرمای ایران به بازارهای جهانی از حجم 80 هزار تن تجاوز نخواهد کرد و کشورهای آمریکا شمالی، اروپایی، روسیه، امارات و کشورهای همسایه بازارهای صادراتی خرمای ایرانی هستند.

دبیرکل انجمن خرمای ایران، اظهار کرد: در دولت نهم با تشکیل ستاد خرمای کشور وضعیت خرمای کشور بهبود پیدا کرد اما این ستاد در اواسط دولت دهم تعطیل و قیمت خرمای ایران را از حدود یک دلار و 20 سنت در بازارهای جهانی به 20 سنت کاهش یافت.

وی در انتها تصریح کرد: بیشترین میزان صادرات به کشورهای روسیه و امارات انجام می‌گیرد البته خرماهای ایرانی که به کشور امارات صادر می‌شود با بسته‌بندی جدید به سایر نقاط دنیا مانند هند، پاکستان، مالزی و بنگلادش صادر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.