کد مطلب: ۵۲۹۵۳۴

قاچاق جوجه‌های یک روزه/ احتمال التهاب دوباره در بازار مرغ

قاچاق جوجه‌های یک روزه/ احتمال التهاب دوباره در بازار مرغ

نائب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ گوشتی کشور و یک نماینده مجلس در رابطه با قاچاق جوجه یک روزه به خارج از کشور اظهارنظر کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حبیب الله اسدنژاد، نائب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی مرغ گوشتی کشور در برنامه رادیویی اظهارکرد: برآورد تولید جوجه ی یک روزه از نیاز کشور بالاتر بوده و متاسفانه در سایه نبود نظارت، بخش زیادی از جوجه های تولیدی توسط واحدهای مرغ مادر و به صورت غیرقانونی از کشور خارج می شود.

وی از کمبود و گران شدن جوجه یک روزه به دلیل خروج از کشور سخن گفت و افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی مرغ که باید نیاز کشور را تأمین کنند برای تأمین جوجه یک روزه دچار مشکل شده اند.

اسدنژاد قیمت مصوب جوجه یک روزه را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر واحدهای مرغداری جوجه یک روزه را حتی با قیمت ۶۲۰۰ هم نمی توانند تهیه کنند.

وی با تصریح بر اینکه پایش و رصد و نظارت بر این حوزه و شناسایی زنجیره قاچاق جوجه های یک روزه کار سختی نیست، گفت: آمار قاچاق جوجه های یک روزه بالاست و ما به نسبت برنامه ریزی ها برای تأمین جوجه یک روزه ۱۰ تا ۱۵ درصد عقب هستیم.

نائب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی مرغ گوشتی کشور گفت: اگر در ۱۵ تا ۲۰ روز آینده برای این موضوع فکری نشود بازار مرغ دچار التهاب خواهد شد.

اسدنژاد با تذکر این نکته که نباید همه تقصیرها را به گردن واسطه ها و دلالان بیندازیم، گفت: در این قضیه، سود واحدهای مرغ مادر مطرح است و این، تأمین مرغ توسط واحدهای مرغ گوشتی را دچار مشکل کرده و هم هزینه تمام شده ما را بالا برده است.

در ادامه، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این بخش و عدم نظارت کامل و دقیق را عامل به وجود آمدن شبکه نفوذ، دلالی و سودجویی دانست و گفت: مصادیق این دلالی ها و سودجویی ها در کشور ما فراوان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: دوستان وزارت جهاد اذعان کردند که جوجه به اندازه کافی ریخته شده و برای ماه های آینده مشکلی نداریم ضمن اینکه قاچاقی هم که وجود دارد بر اساس گزارش دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خیلی قابل توجه نبوده و قابل کنترل و مدیریت است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.