خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۸۱۲۵

شرکت مس آذربایجان به رکورد جدید در تولید دست یافت

شرکت مس آذربایجان به رکورد جدید در تولید دست یافت

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان گفت: مجتمع مس سونگون در زمینه‌های تناژ خوراک، تناژ کنسانتره و مس محتوی، به ثبت رکوردی جدید دست یافت.

«رضا شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مجتمع مس سونگون در خردادماه با فرآوری 1.393.066 تن سنگ معدن، به تولید 30423 تن کنسانتره مس با 7701 تن مس محتوی به میزان 13 درصد بیش از برنامه پیش‌بینی شده، دست یافت که این رکورد نسبت به رکورد پیشین یعنی اردیبهشت ماه سال 1396 رشد شش درصدی را نشان می‌دهد و در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،وی افزود: در کارخانه مولیبدن نیز با ثبت تولید بیش از 251 تن کنسانتره مولیبدن، شاهد 90 درصد رشد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده و 11 درصد رشد نسبت به رکورد قبلی یعنی مهرماه 96 بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان گفت: شاهد ثبت برگ‌های زرین، یکی پس از دیگری در تاریخ صنعت و معدن منطقه هستیم. که این رکورد نیز یکی از این اوراق زرین در تاریخ معدنکاری این مجتمع است که پس از سال 1384 توانسته‌ایم برای نخستین بار در تمامی زمینه‌ها(تناژ خوراک، تناژ کنسانتره مس، مس محتوی و تناژ کنسانتره مولیبدن) به این موفقیت بزرگ دست یابیم.

شریفی خاطرنشان کرد: این رکورد با کاهش در مصارف حامل‌های انرژی آب و برق (آب خام 23 درصد و برق 16 درصد) و توقف کمتر از دو درصدی کارخانه تغلیظ به دست آمده است که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی یادآور شد: بر این باوریم که موفقیت یک نقطه نیست بلکه جریانی است پیوسته، و یقینا این موفقیت نقطه پرتاب و عطفی خواهد بود برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.