کد مطلب: ۱۴۸۵۵۹

شکایت قطر بر علیه همسایگانش به سازمان تجارت جهانی

شکایت قطر بر علیه همسایگانش به سازمان تجارت جهانی

قطر علیه تحریم تجاری که از سوی عربستان، امارات و بحرین علیه این کشور اعمال شده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

وزارت اقتصاد و تجارت قطر روز دوشنبه درباره تحریم غیرقانونی کشورهای همسایه‌اش به سازمان جهانی تجارت شکایت‌ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت اقتصاد و تجارت قطر افزود: موضوع محاصره کشورهای عربی را به هیات حل اختلاف سازمان مذکور برده است.

این وزارتخانه افزود: در شکایت آمده است کشورهای محاصره‌کننده قوانین و توافقات اساسی در سازمان جهانی تجارت را به اضافه جوانب مالکیت فکری مربوط به تجارت را نقض کرده‌اند.

احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد قطر گفت: تدابیر ظالمانه کشورهای محاصره‌کننده نقض علنی احکام و توافقات و عرف‌های بین‌المللی است که برای اولین بار در چارچوب گروه‌های اقتصادی رخ می‌دهد.

علی الولید آل ثانی، نماینده قطر در سازمان جهانی تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عربی گفت: دوحه علاوه بر تنظیم شکایتی علیه تحریم‌های اعمال‌شده از سوی عربستان، امارات و بحرین به سازمان جهانی تجارت به این سه کشور ۶۰ روز برای حل‌وفصل شکایت و یا رسیدگی به طرح دعوی در سازمان مذکور و تحریم‌های تجاری انتقام‌جویانه احتمالی مهلت داد.

این شکایت‌نامه یک روز پس از صدور بیانیه‌ای از سوی این کشورها در پایان نشست منامه و تاکیدشان بر آمادگی برای آغاز گفت‌وگو با دوحه به شرط پایبندی آن به خواسته‌های ۱۳‌گانه آنها ارائه شد.

این سه کشور عربی حوزه خلیج فارس به علاوه مصر، قطر را به حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم متهم کرده و اقداماتی را در راستای به انزوا کشاندن قطر در پیش گرفته و روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.