کد مطلب: ۷۲۹۰۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روایت هم‌وطنان مسی از شکست تلخ آرژانتین / دست خدا تکرارنشدنی است؟

روایت هم‌وطنان مسی از شکست تلخ آرژانتین / دست خدا تکرارنشدنی است؟

تیم ملی آرژانتین در اولین بازی خود در جام جهانی مقابل عربستان با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد. این شکست آنطور که هواداران آن را وصف می‌کنند یک غافلگیری بزرگ بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنگامی که آرژانتینی‌ها در بوئنوس آیرس، صبح زود از خواب بیدار شدند تا تیم خود را در جام جهانی فوتبال با شیرینی صبحگاهی و قهوه تشویق کنند، انتظار نداشتند شکست تیم ملی کشورشان در مقابل عربستان سعودی، چنین تلخ‌کامشان کند.

رویترز این‌گونه می‌نویسد: عربستان، به شکل غافل‌گیرانه‌ای با پیروزی 2 بر ۱ مقابل آرژانتین با کاپیتانی لیونل مسی یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ جام جهانی را رقم زد. این شکست امیدهای این تیم آمریکای جنوبی را برای سومین قهرمانی جام جهانی کاهش داد. این قهرمانی می‌توانست اولین قهرمانی آرژانتین پس از دیگو مارادونا و پیروزی به یادماندنی سال ۱۹۸۶ باشد.

نیکلاس رئارته، دانشجوی 21 ساله، می‌گوید: «این یک ضربه کاملا غیرمنتظره است که حتی بدبین‌ترین هواداران نیز آمادگی آن را نداشتند. اما حالا باید به سرعت نیروی خود را جمع کنیم».

شروع بازی در ساعت 7:00 به وقت محلی بود و برای دیدن مسابقه، مدارس و ادارات به دانش‌آموزان و کارمندان اجازه دادند که دیرتر در کلاس یا محل کار خود حاضر شوند.

هواداران در میادین جمع شدند تا بازی را روی صفحه‌های غول پیکر تماشا کنند، وقتی مسی گل اول را با یک پنالتی به ثمر رساند تشویق‌ها آغاز شد اما کم کم این تشویق‌ها رو به آرامی و سپس سکوت رفت چرا که عربستان سعودی در نیمه دوم دو گل سریع را به ثمر رساند.

فابیان رودریگز گفت: راستش، باورش سخت است، بازی عجیب بود و غیرعادی، اما فوتبال همین است. ما چه بد و چه خوب بازی کردیم، باید بازی بعدی را ببینیم.

باخت در مقابل به عربستان سعودی به عنوان تیم شماره 51 در رده‌بندی فیفا، جشن اول صبح را برای هوادارانی که انتظار داشتند تیمشان برنده شود، بر هم زد. آرژانین یکی از تیم‌های محبوب جام جهانی پس از ۳۶ بازی پیاپی بدون شکست بود.

نیکلاس تیسینویچ، بازیگر 24 ساله‌ای که بازی را در میدان شهر تماشا کرده بود، گفت: آنها یکی از ساده.ترین رقبای ما برای شکست دادن بودند، بنابراین اتفاقی که افتاد باور نکردنی بود.

آرژانتین روز شنبه با مکزیک و سپس لهستان در دیگر بازی‌های خود در گروه C روبرو می‌شود. این تیم درست مانند جام جهانی ۱۹۹۰ پس از شکست در مقابل ایتالیا، به دنبال جبران اولین بازی خود خواهد بود. در آن زمان آرژانتین در اولین بازی قبل از صعود به فینال مغلوب کامرون شد.

در خیابان‌های بوئنوس آیرس، اکثر هواداران تنها سعی داشتند بفهمند چه اتفاقی افتاده است. مائول کاراباجال، 41 ساله، گفت: «حقیقت این است که برای همه کسانی که اینجا بازی را تماشا می‌کنند، این یک غافیری بود. بله، می‌توانم آن را با یک کلمه توصیف کنم و آن هم غافلگیری است».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.