کد مطلب: ۶۸۷۸۴۴

وزن کالاهای صادراتی از مبدا گمرک چابهار ۶۰۰درصد افزایش یافت

وزن کالاهای صادراتی از مبدا گمرک چابهار ۶۰۰درصد افزایش یافت

به گفته مدیرکل گمرک چابهار در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۵۴۳هزار و ۲۱۳ تن کالای اساسی به کشور وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل گمرک چابهار گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری شاهد افزایش ۶۳۹درصدی وزن و رشد ۹۷درصدی ارزش کالاهای صادر شده از مبدا گمرک چابهار بوده‌ایم.

تسنیم گزارش داد، قربان کریمی، مدیر کل گمرک چابهار در خصوص عملکرد چهار ماهه این گمرک گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۸۷هزار و ۱۴۵ تن کالا به ارزش ۲۰میلیون و ۹۵هزار و ۳۹۱دلار از گمرک چابهار صادر شده است.

کریمی در ادامه گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۳۹درصد و از نظر ارزش ۹۷درصد رشد داشته است.

وی در خصوص آمارهای مربوط به واردات کالا از گمرک چابهار افزود: در چهار ماهه ابتدای سال ۵۵۶هزار و ۶۲۳ تن کالا به ارزش ۴۲۸میلیون و ۴۲۴هزار و ۶۶۹دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است که نسبت به سال گذشته ۲۱درصد رشد وزنی و ۷۲درصد رشد ارزش داشته است.

مدیرکل گمرک چابهار تاکید کرد: از مجموع ۵۵۶هزار و ۶۲۳ تن واردات انجام شده در این بازه زمانی، ۵۴۳هزار و ۲۱۳ تن مربوط به کالاهای اساسی بوده است. ارزش کالاهای اساسی که در چهار ماهه ابتدایی سال وارد کشور شد نیز بالغ بر ۳۴۹میلیون و ۲۹۰هزار و ۳۳۳دلار بوده است.

قربان کریمی با بیان اینکه شاهد رشد وزنی و ارزش کالاهای اساسی وارد به کشور بودیم، گفت: وزن کالاهای اساسی وارده شده به کشور در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، از طریق گمرک چابهار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد افزایش داشته است.

همچنین ارزش کالاهای اساسی وارد شده در این بازه زمانی با رشد ۸۵درصدی مواجه بوده است.

جدول آمارهای مربوط به صاردرات و واردات انجام شده از مبدا گمرک چابهار به شرح زیر است:

14010512125551411257966510

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.