کد مطلب: ۳۵۸۳۲۳

صادرات صنعت ۱۴ میلیارد دلار شد

صادرات صنعت ۱۴ میلیارد دلار شد

در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ ارزش صادرات بخش صنعت ۱۴ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۹۷۰.۲ میلیون دلار شده است.

در ۹ ماهه ۱۳۹۷ ارزش صادرات بخش صنعت ۱۴ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۹۷۰.۲ میلیون دلار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در ۹ ماهه ۱۳۹۷ صادرات کالاهای غیرنفتی ۸۶.۹ میلیون تن با ارزش ۳۳.۴ میلیارد دلار برابر ۲۸.۳ میلیارد یورو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۲ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۵.۴ درصد و یورویی ۲.۸ درصد رشد داشته است.

همچنین میزان واردات به کشور ۲۳.۹ میلیون تن به ارزش ۳۲.۶ میلیارد دلار برابر ۲۷.۷ میلیارد یورو به ترتیب ۱۳.۳، ۱۵.۹و ۱۷.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ارزش صادرات بخش صنعت در این دوره ۱۴ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۹۷۰.۲ میلیون دلار ثبت شده است.

در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد ۴۲۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۴۲.۱ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۶۵۰۵ نفر صادر شده که به ترتیب در تعداد ۳.۹ درصد، در سرمایه‌گذاری ۱۰۴.۸ درصد و در اشتغال ۱۰.۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۶۹۴ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۱۶.۲ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۳۹۳ هزار و ۴۵۵ نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۸.۹ ،۸۹.۱ و ۲۴.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش بیش از ۵ درصدی مجوزهای صنفی

مجوزهای صنفی صادر شده ۲۹۲.۸ هزار فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد افزایش داشته است. در بخش معدن تعداد ۷۵۸ فقره پروانه اکتشاف، ۳۷۰ فقره گواهی کشف و ۴۳۶ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است که نسبت به دوره قبل در تعداد پروانه اکتشاف ۸.۹ درصد و گواهی کشف ۰.۳ درصد رشد و پروانه بهره‌برداری ۲۱.۷ درصد کاهش داشته است.
میزان اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری معدنی صادره ۳۵۶۱ نفر بوده که ۲۰.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افزایش بیش از ۱۶ درصدی تسهیلات به صنعت و معدن

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه ۱۳۹۷ به بخش صنعت و معدن با افزایش ۱۶.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳۷.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در بخش بازرگانی نیز ۶۵.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که رشدی برابر با ۱۶.۴ درصد را نشان می‌دهد.

سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و بازرگانی، به ترتیب ۲۸.۵ و ۱۳.۶ درصد بوده است.

در ۶ ماهه اول ۱۳۹۷ در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، کالاهای داخلی ۲۱۸.۳ میلیون تن و ترانزیت کالاهای جاده‌ای ۳ میلیون تن بوده که در بخش کالاهای داخلی ۶.۷ درصد رشد و در ترانزیت کالاهای جاده‌ای ۳۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در ۹ ماهه ۱۳۹۷ از میان ۴۴ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۲۲ محصول رشد و ۲۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.

سنگ آهن با ۲۷ میلیون تن، ۷.۹ درصد و فولاد خام با ۱۷ میلیون تن، ۹.۸ درصد رشد تولید داشته‌اند.

انواع سواری با ۷۰۲.۸ هزار دستگاه ۳۱.۹ درصد و لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی) با ۱۶۴۵.۱ هزار دستگاه، ۲۷.۷ درصد و سیمان با ۴۱.۴ میلیون تن، ۱.۴ درصد کاهش تولید داشته است.

در ۹ ماهه ۱۳۹۷ تعداد ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری، با مجموع سرمایه‌گذاری ۸۳۷ میلیون دلار، به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

در راستای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تا پایان آذر ۱۳۹۷ در مجموع مبلغ ۴۹۴۷.۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۱۴۶ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.