کد مطلب: ۱۴۴۹۹۱

صادرات یک میلیون و ۶۵۳ هزار تن کالا از مرزهای کشور

صادرات یک میلیون و 653 هزار تن کالا از مرزهای کشور

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در 3 ماهه نخست سال 96، در مجموع 510 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و یک میلیون و 653 هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است.

فرامرز مداح افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات از مرزهای جاده‌ای 8 درصد افزایش و میزان صادرات نیز یک درصد افزایش داشته است.

تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش می‌دهد به گفته وی، از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 62 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای میرجاوه و آستارا با 14 و 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با 23 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با 22 درصد و دوغارون با 9 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری اظهارداشت: در این مدت سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 67 درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 43 درصد بوده است.

وی با اشاره به این که طی این مدت 92 هزار نفر مسافر توسط 13 هزار دستگاه وسیله‌ نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس 22 درصد، مینی‌بوس 25 درصد و سواری 53 درصد بوده است، همچنین تعداد 105 هزار نفر توسط 14 هزار دستگاه وسیله‌ نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 38 درصد، مینی‌بوس 11 درصد و سواری 51 درصد بوده است.

مداح در خصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 33 درصد و رازی با 14 درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون 29 درصد و بازرگان با 14 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور 31 هزار نفر مسافر خارجی و 61 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج‌شده از کشور 26 هزار نفر مسافر خارجی و 79 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

هم‌اکنون تعداد پایانه‌های مرزی کشور به بیش از 24 پایانه افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.