خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۴۰۱

تسهیل دریافت ضمانت‌نامه بانکی برای صنایع کوچک

تسهیل دریافت ضمانت‌نامه بانکی برای صنایع کوچک

صندق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، در مدل تعیین میزان وثایق و ضامن‌های متقاضیان، تغییراتی را به نفع صاحبان صنایع کوچک ایجاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: در راستای نامگذاری سال جاری با عنوان «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، همچنین لزوم حمایت از صاحبان صنایع کوچک، مقرر گردید جهت تسهیل در امر صدور ضمانت‌نامه، در خصوص تعیین میزان وثایق و ضامنین دریافتی از متقاضیان، تغییراتی به نفع صاحبان صنایع کوچک صورت پذیرد.

به این منظور، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با پذیرش ریسک بیشتر به منظور تحقق اهداف و رسالت‌های ذاتی خود جهت تسهیل صدور ضمانت‌نامه، مدل تعیین وثایق و ضامنین برای متقاضیان دریافت انواع ضمانت نامه اصلاح شد.

بر این اساس کاهش وثایق و تضامین دریافتی در صدور ضمانت نامه اعتباری (بانکی) برای تمامی گروه‌های اعتباری به طوری که صدور ضمانت‌نامه در بسیاری از موارد تنها با امضای مدیران یا حداکثر با ترهین محل اجرای طرح امکان‌پذیر خواهد بود.

کاهش وثایق و حذف ضامنین در صدور ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری (حسن انجام کار، پیش پرداخت و مزایده و مناقصه) در تمامی گروه‌های اعتباری و حذف ودیعه نقدی در صدور ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری (حسن انجام کار، پیش‌پرداخت و مزایده و مناقصه) از دیگر موارد اعلامی است.

منبع: شاتا

آخرین اخبار حوزه بانک را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.