کد مطلب: ۶۶۷۰۸۶

طرح جدید دولت برای بازار مرغ/ مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

طرح جدید دولت برای بازار مرغ/ مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مرغ‌هایی که حدودا ۱۰ روز آینده با ارز نیمایی وارد بازار می‌شوند شرایط تولید اقتصادی نداشته و به تولیدکنندگان زیان وارد می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار می‌شود.

تسنیم گزارش داد، حبیب اسدالله‌نژاد اظهار کرد: با این شرایط قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به ۵ هزار تومان است که حدود ۶ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

اسدالله‌نژاد افزود: هم‌اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است. اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولید‌کنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد. در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نبوده و به زیان تولیدکننده است.

این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به صورت فریز شده باشد، اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرغ هم مثل خودرو و میوه و گوشت و برنج ایرانی و ….. داره از سفره مردم خارج می شود اقایان خسته نباشید

  • ناشناس

    فقط متاسفم….

  • RezA

    مرغ زنده الان تو خوزستان ۴۲هست چطور میگه ۳۰تومان

  • ناشناس

    عزیزان مرغ لبنیات روغن استارت زدین .همه رفته بالا.چه گناهی کردیم توایرانیم

  • ناشناس

    عزیزانی که میخواستن با نخریدن مرغ رو ارزون کنن امیدوارم دو هفته ی آینده تو صف مرغ کیلو ۸۰ هزاری نبینمتون و همچنین گوشت کیلویی ۴۰۰هزار تومانی….

  • ناشناس

    قیمت واقعی منظورتون چیه؟! مرغ زورش برسه رونق صنعتش با قیمت کیلویی فوقش35 هزارتومن مسجل میشه مردم قدرت خرید بالاتر از این رو نداره مسخره هس قیمت کالاها با نرخ جهانی بالا بره اما قیمت و ارزش دسترنج انسان به عبارتی دستمزد ایرانی با نرخ جهانی دلاری بالا نره این کار نوع جدید استثمار و استعمار از مردم هس! که با آرمان انقلاب و اسلام در تضاد می باشد…

  • فرات

    مرغ زورش برسه فوقش با قیمت 35هزارتومن برا مصرف کننده رونق فروش خواهد داشت… مسخره هس قیمت مرغ با نرخ کشورهای پیشرفته یکی میشه اما در این بین نرخ دسترنج انسان یا دستمزد انسانها در این مملکت همسان اون کشورها برابر نمی شود… این یعنی استثمار و استعمار مردم! که با اصول اسلامی و انقلابی کاملا در تضاد و تعارض هست و بزرگان مملکت باید کاری بکنن