کد مطلب: ۶۷۷۱۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش ۲ هزار تومانی قیمت دلار/ در بانک مرکزی چه می‌گذرد؟

ریزش ۲ هزار تومانی قیمت دلار/ در بانک مرکزی چه می‌گذرد؟

روند کاهش قیمت دلار از روز گذشته آغاز شد و این روند کاهشی امروز هم در بازار آزاد ادامه داشت. این در حالی است که قیمت دلار در صرافی ملی روند افزایش داشت. علت کاهش قیمت دلار چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از پنج‌شنبه گذشته و همزمان با پایان مذاکرات دوحه، قیمت دلار روند افزایشی خود را آغاز کرد. دلار ظرف یک روز، کاهش هفته گذشته را جبران کرد و به سقف قبلی برگشت.

قیمت طلا و سکه هم ناگهان افزایش یافت و این افزایش تا آنجا پیش رفت که قیمت سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد. روند افزایشی در اولین روز هفته هم پایدار بود. اما از روز گذشته قیمت دلار، طلا و سکه کاهش پیدا کرد.

ماجرای کاهش قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار یکشنبه و دوشنبه کاهش قابل توجهی داشت و به گزارش برخی از کانال‌های خرید و فروش دلار حدود ۲ هزار تومان کمتر شد. قیمت دلار فردایی هم در برخی از کانال‌ها کاهشی است. اما ماجرا چیست؟

دو مساله می‌تواند بر قیمت دلار تاثیر فوری بگذارد؛ یکی مذاکرات برجام و دیگری افزایش عرضه ارز در بازار. این دو، روش‌هایی است که می‌تواند قیمت دلار را تغییر دهد.

مذاکرات هسته‌ای از پنج شنبه گذشته متوقف شده و هنوز خبری درباره آغاز دوباره مذاکرات شنیده نمی‌شود و حتی بسیاری از نتیجه برجام ناامید هستند.

اقدام دوم، تزریق ارز به بازار است و کارشناسان می‌‌گویند دلیل این کاهش، فشار عرضه دلار به بازار است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: قیمت دلار حدود دو هزار تومان افت کرد. یکی از نکات قابل توجه روز گذشته این است که در برخی ساعات از معاملات، افت فشار قیمت‌ها به شکل ناگهانی بود که نشان می‌داد عرضه سیاستگذار در بازار تقویت شده است.

این خبر در حالی است که در هفته گذشته گزارش‌های میدانی نشان می‌داد ارز کمی در بازار وجود دارد و بسیاری از صرافی‌ها دست رد به سینه مشتریان می‌زنند و بسیاری از آنها می‌گویند دلار ندارند.

اما به نظر می‌رسد روند افزایشی قیمت دلار، بانک مرکزی را بر آن داشت که ارز زیادی به بازار تزریق کند. روز شنبه ۱۱ تیر دبیر‌کل کانون صرافان کشور، از وضع مناسب معاملات ارزی و تامین نیاز‌های جامعه از طریق سیاست‌های جدید بانک مرکزی خبر داد.

کاهش قیمت دلار تاثیر خود را گذاشت و قیمت طلا و به خصوص سکه هم تحت تاثیر قرار گرفت. قیمت سکه روز گذشته ۳۴۰ هزار تومان ریخت و امروز ۱۳تیر ماه هم وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد. حالا باید دید آیا روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزودی دلار به قیمت ۲۸ هزار تومان بر میگردد

    • ناشناس

      درست میگی. هدف. بیست و هشت هزار تومن هست.

    • مسعود

      منم رو ۲۸ تحلیل کردم

  • ناشناس

    خدا شاهده حیف حیف این مردم نمی دانند اگر در بورس پول خود را بزارند سال بعد چه سود خوبی خواهند برد تمام سهمها ارزنده هستند سهم تشاهد ۸ هزار تومان بود شده هشصد

    • ناشناس

      هشتاد تومنم نمی ارزه

  • ناشناس

    به احتمال زیاد ارزش دلار پایین می آید

  • محمد

    کاهش قیمت دلار نه ربطی به برجام دارد نه تزریق زیاد ارز بلکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کم کم داره اثر مثبت خودش رو روی کاهش قیمت ارز نشون میده من معتقدم دلار از زمانی که ارز۴۲۰۰ تومانی حذف شد ضربه ای کاری خورد و رو به پایین هست

    • دلواپس

      و همچنین اقتصاد آمریکا هم با حذف ارز ۴۲۰۰ ضربه کاری خورد و تورم آمریکا رکورد زد

  • ناشناس

    دلاراز۲۸هزارتومان پایین نخواهدامد

    • Mm

      سلام پایین تر هم خواهد آمد . ان شاء الله.

  • Mm

    سلام خوب کاری کرده کاهشی شده است. الحمدلله .

  • ناشناس

    دلار پایین میاد اما دوباره برمیگرده