کد مطلب: ۱۸۵۵۳۴

فارس در آستانه جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

فارس در آستانه جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: در 9 ماه امسال 853 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان جذب شده و با تداوم روند کنونی، حجم این سرمایه‌گذاری‌ها از یک میلیارد دلار در سال جاری نیز بیشتر خواهد شد.

بابک دائی روز چهارشنبه افزود: برگزاری جلسات کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی با رویکرد جدید در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تداوم دارد و همین نشست‌ها و پیگیری‌ها به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی کمک کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در جهت ارائه خدمات مطلوب به سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد و گفت: بحث سرمایه‎گذاری داخلی با حوزه سرمایه‌گذاری خارجی تفاوت‌هایی دارد که با توجه به مراجعات بیشتری که به مرکز خواهیم داشت، طبیعتا حجم کار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرکز نیز افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود نمایندگان با نگاهی جدید و ویژه تحت مدیریت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، در جهت مشاوره، پیگیری و اخذ استعلامات و مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران اهتمام کامل داشته باشند.

دائی در ادامه درخصوص عملکرد 9 ماهه سال جاری مرکز سرمایه‌گذاری استان فارس گفت: در این مدت، پنج طرح سرمایه‌گذاری با رقمی افزون بر 853 میلیون دلار به تصویب رسیده است و 9 طرح دیگر با حجم سرمایه‌گذاری حدود 150 میلیون یورو نیز در دستور کار هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور قرار دارد که با تصویب آن‌ها، رکود بالای یک میلیارد دلاری را امسال بدست خواهیم آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس ادامه داد: البته در جهت هدف گذاری استاندار فارس می‌بایست شرایط برای رسیدن به عدد 2 میلیارد دلاری نیز فراهم شود.

دائی درخصوص طرح‌های مصوب سال قبل نیز اظهار داشت: در سال گذشته 10 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسید که در حال اجرا می‌باشد که بیشتر آن پیشرفت فیزیکی نزدیک به 50 درصد دارد و در بهمن ماه امسال دست کم 2 طرح از این طرح‌ها افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.