کد مطلب: ۵۸۲۹۱۹

دبیر انجمن انبوه‌سازان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خانه روی خاک نخرید / پیش‌فروش اقساطی خانه قابل اعتماد است؟

خانه روی خاک نخرید / پیش‌فروش اقساطی خانه قابل اعتماد است؟

متوسط قیمت مسکن در تهران به ۳۰ میلیون تومان رسیده اما در تهران برخی انبوه‌سازان، پروژه‌ها را با قیمت کمتر و اقساطی می‌‍‌فروشند. آیا پیش‌فروش خانه قابل اعتماد است و مردم به کدام پیشنهادات پیش‌فروش باید اعتماد کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیوه جدید برای فروش خانه در تهران باب شده است. برخی با نام تعاونی یا انبوه‌ساز خانه‌هایی در تهران با شرایط عجیب و اقساطی می‌فروشند.

این انبوه‌سازان برای جلب اعتماد شرایطی پیش پای مردم گذاشته‌اند مانند پیش‌پرداخت کم، جریمه دیرکرد و سود مشارکت.

به خانه اقساطی اعتماد نکنید

آیا می‌توان به خانه‌های پیش فروش شده اعتماد کرد؟ دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران به تجارت‌نیوز گفت: مردم روی خاک خانه نخرند، چراکه خانه‌های روی خاک جانمایی نشده و وضعیت مشخصی ندارند. یعنی مردم برای این پیش فروش‌ها دسترسی به پروژه ندارند و مکان یا طبقه خانه هم مشخص نیست.

به گفته رامین گوران اوریمی مردم بدانند با توجه به شرایط تورمی کشور وقتی هنوز کلنگ پروژه به زمین نخورده، نمی‌توان به آن خانه اعتماد کرد و در آینده افرادی که مدیریت این پروژه را در اختیار دارند، دچار مشکل می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در تهران پروژه‌هایی وجود داشته که با توجه به استقرار خریداران در خانه هنوز خانه‌هایشان سند ندارد. البته برخی پروژه‌های از این دست هم به دلیل عدم صدور سند به چندین نفر فروخته شده بود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان با اشاره به خانه‌های بدون سند گفت: این پروژه‌ها هر چند به دلیل تخلف‌های شکل گرفته پایان کار و سند ندارد اما برخی پروژ‌ه‌ها همچنان با مبایعه نامه خرید و فروش می‌شود.

او به مردم توصیه کرد در این شرایط تورمی کشور تنها پروژه‌هایی را بخرند که حداقل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و محل خانه تا حدودی مشخص باشد و خریداران خانه را با چشم ببینند.

پیش‌خرید برج را کجا ثبت کنیم؟

اما چطور می‌توان پروژه‌ها با پیشرفت ۴۰ درصد را خرید؟ دبیر انجمن انبوه‌سازان پاسخ داد: معمولا با دو روش این قراردادها انجام می‌شود. برخی‌ها در آژانس‌های املاک این قرارداد را به خریداران تحویل می‌دهند که معمولا قانون از این نوع معاملات در مشاوران املاک حمایت نمی‌کند.

برخی قراردادها را هم شرکت‌ها به خریداران تحویل می‌دهند. این قراردادها درون سازمانی است که سازندگان با سازمان‌هایی مستقل آن را نوشتند و واحد فروش شرکت‌های سازنده اقدامات مربوط به قرارداد را تنظیم و به مشتری تحویل می‌دهند که باید این قرارداد در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور قانونی ثبت شود.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت مسکن تهران ۳ مهر ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خانه اقساطی خریداری و سندبنام ششدانگ ولی دررهن بانک باشد شرکت های اخرکازبازی درمیاورند

  • مجید

    معتبرترین شرکت تعاونی شرکت تعاونی لشکر 27 محمد رسول الله خیلی خوش ساخت و تحویل به موقع من صد در صد راضی هستم 5 سال پیش رو خاک خریدم الان 6 دارم داخلش زندگی میکنم