کد مطلب: ۱۴۸۶۲۱

دستور رئیس‌جمهور برای جمع‌بندی مسکن‌های مهر

دستور رئیس‌جمهور برای جمع‌بندی مسکن‌های مهر

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: دستور رئیس‌جمهور برای جمع‌بندی مسکن‌های مهر سراسر کشور تا پایان سال ۱۳۹۶ صادر شده است.

احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن بندر مرزی آستارا که با حضور مقامات وزرای راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در کشور هستند که با مشکل مواجه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: بخش عمده پروژه‌های مشکل‌دار به پروژه‌هایی برمی‌گردد که تعاونی‌ها به خصوص تعاونی‌های مشاغل آزاد آنها را احداث می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های شناسنامه‌دار مشکل خاصی ندارند، افزود: پروژه‌هایی که برای آنها تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضاء شده است، مشکلات بسیار کمتری دارند.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور رو به اتمام هستند، خاطرنشان کرد: از آستارا به اردبیل می‌رویم که به همراه مسئولان آن خطه، مقدمات بسته شدن پرونده مسکن مهر آنجا را تا پایان مهر سال جاری فراهم کنیم و روز چهارشنبه (۱۱ مرداد) نیز به یزد جهت برپایی جشن اختتام مسکن مهر آن استان نیز سفر خواهیم کرد.

وی با اشاره به حجم انبوه کار مسکن مهر در سطح کشور، اضافه کرد: به طور یقین در ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکنی که در استان‌های مختلف شروع شده است، مشکلاتی هم پیش خواهد آمد که باید مدیریت شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از دسته‌بندی مشکلات مسکن‌های مهر سخن گفت و افزود: حدود ۶۰ هزار واحد است که دارای مشکل هستند و به تفکیک استان‌ها مشخص شده‌اند و جهت بررسی و تصمیم نهایی نیز جلساتی با مسئولان مربوطه نیز تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص تخلفات رخ داده در مسکن مهر ۹۰۰ واحدی آستارا، اذعان کرد: مسئولان قوه قضاییه با دقت به این تخلفات رسیدگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ واحد نیز بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تلاش می شود تا متقاضیان نیز در اسرع وقت به واحدهای خود برسند.

اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه کارگروه مربوطه باید اعضای ذی‌صلاح را شناسایی کنند تا بر اساس اولویت‌ها نیز واحدهای آماده به آنها تحویل شود، گفت: تامین زمین، پیگیری و تامین تسهیلات بانکی، از وظایف اصلی راه و شهرسازی است و از هر طریق که بتوانیم، برای جمع‌بندی این پروژه‌ها ورود خواهیم کرد.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور، دستور جمع‌بندی این پروژه‌ها را تا پایان سال ۱۳۹۶ صادر نموده‌اند، در همین راستا ما هم برنامه زمان‌بندی اختتام را نیز امضا کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.