کد مطلب: ۴۱۶۲۳۸

قدم زدن در تاریخ از قفقاز اوراسیا تا شوروی

قدم زدن در تاریخ از قفقاز اوراسیا تا شوروی

در سفرهای مختلف با تور همه به دنبال تفریح و هیجان و کسب لذت و تجربه‌های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر و کشور، انواع گشت و گذارهای گوناگون، پارک‌ها، طبیعت‌گردی، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم و رنگارنگ وجود دارد. اما برخی گردشگران به دنبال تاریخ کشوری هستند که به آن سفر می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر کشور تاریخ گسترده‌ای دارد که در آن پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را به خود دیده است. کشورهای روسیه، گرجستان و ارمنستان نیز تاریخ پرفراز و نشیبی داشته‌اند. برای آگاهی از تاریخ پرهیاهوی این کشورها باید در موزه‌های مهم آن ها قدم بزنید. در این مطلب بهترین موزه‎های روسیه گرجستان و ارمنستان را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روسیه، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق

روسیه یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است. فرهنگ، هنر، معماری و غذای‌های عالی روسیه بهترین دلایل برای گذراندن یک هفته کامل در این کشور بسیار زیبا هستند. روسیه از بناها و ویژگی‌های بی‌نظیر و خاصی برخوردار است. برای گشت و گذار در شهرهای مختلف روسیه با تور روسیه نوروز 99 الفبای سفر از بهترین موزه‌های آن بازدید کرده و قدم زدن در تاریخ روسیه را تجربه کنید.

موزه کرملین مسکو

غرور و افتخار مسکو، پایتخت روسیه و میراث تاریخی غنی شهر مسکو در ابتدا در موزه کرملین دیده می‌شود. در موزه کرملین لوازم خانگی با ارزش، جواهرات، شیشه‌آلات، لباس‌های سلطنتی و سلاح‌های دوره‌های مختلف ذخیره شده است و به دقت برای نسل‌های آینده نگهداری می‌شود. کرملین نه تنها مرکز نخبگان سیاسی بود بلکه مرکزی مذهبی آن کشور نیز بوده و زمانی کلیسای جامع روسیه، کلیسای کرملین بوده است. فضای داخلی و خارجی این موزه بسیار استادانه و زیبا ساخته شده است.

wer5t6y7

گرجستان، سرزمین ارتودوکسی‌ها

کشور ارمنستان به خاطر تاریخ غنی که دارد، موزه ها و یادبودهای بسیاری را از ادوار مختلف در خود جای داده است. توصیه می‌شود در سفر به ارمنستان از موزه‌های خارق‌العاده این کشور بازدید کنید و از این تاریخ شگفت‌انگیز مطلع شوید.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان در تفلیس واقع در خیابان معروف روستاولی با بیش از 3 هزار شی گران‌بها یکی از جاذبه‌های توریستی دربین گردشگران تور گرجستان نوروز 99 محسوب می‌شود. در این موزه کتاب‌های قدیمی ،آثار نفیس چوبی و شیشه‌ای ظروف فلزی با سبک‌های مختلف، فرش‌ها و پارچه‌های دستبافت، قطعه کاشی‌های منقوش به طرح‌های اسلامی، شمشیر، سپر کلاه‌خود و ظروف شیشه‌ای و سنگی وجود دارد. که بخشی از آنها مربوط به دوره قاجاریه و هخامنشی ایران است همچنین نقاشی‌های مربوط به هنرمندان ایرانی در معرض دید عموم قرار دارد. دلیل این است که بخش وسیعی از آثار هنری ایرانیان که مربوط به دوره هخامنشی است در این موزه قرار دارد این است که بر اساس عهدنامه ننگین گلستان، منطقه قفقاز که شامل بخش وسیعی از گرجستان بود از ایران جدا و ضمیمه خاک روسیه شد . همچنین در این موزه مجموعه‌های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی، شامل طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی ، روسیه و گرجستان به چشم می‌خورند که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

6r7tyuhg

ارمنستان، کشوری در قفقاز جنوبی

در سفرهای مختلف با تور همه به دنبال تفریح و هیجان و کسب لذت و تجربه‌های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر و کشور، انواع گشت و گذارهای گوناگون، پارک‌ها، طبیعت‌گردی، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم و رنگارنگ وجود دارد. اما برخی گردشگران به دنبال تاریخ کشوری هستند که به آن سفر می‌کنند. در این مطلب مکانی را به گردشگران تور ارمنستان نوروز 99 معرفی می‌کنیم تا غرق در تاریخ این کشور شوند.

موزه تاریخ ملی ارمنستان

موزه تاریخ ملی ارمنستان، یكی از موزه‌های مهم هنری كه در سال ۱۹۲۱ تاسیس گردید و در میدان جمهوری ایروان قرار دارد. گنجینه‌ای ارزشمند با بیش از ۱۹۰۰۰ اثر از هنرمندان مختلف از جمله روس، ارمنی و اروپای غربی. برخی از آثار از موزه‌های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاكوف (مسكو) نیزبه این موزه انتقال داده شده. موزه ملی ارمنستان شامل بخش‌های گوناگونی از جمله: باستان‌شناسی، سکه‌شناسی، قوم‌شناسی و تاریخ معاصر می‌باشد. همچنین حدود ۴۰۰۰۰۰ اثر مکشوفه از ارتفاعات ارمنستان از دوران‌های پیش از تاریخ، نوسنگی، مس سنگی، مفرغ، اورارتو، هخامنشی، هلنی، قرون وسطی و معاصر نیز در این موزه قرار دارد.

این آثار نشان از ارتباط فرهنگی با سایر کشورها مانند آسیای شرقی ماند مصر، میتانی، پادشاهی هیتی، ایران، پادشاهی سلوکی، رم و امپراطوری بیزانس دارد. برخی از آثار نمایش داده شده در موزه مانند: آثار میراث فرهنگی و تاریخی اورارتو، حکومت ارمنستان قدرتمند در شرق باستان مانند کتیبه استثنایی به خط میخی، مجسمه برنز، دیوارهای نقاشی، سرامیک طراحی شده، اسلحه و سلاح‌های تزئین شده، نمونه‌های شگفت‌انگیز از طلا و نقره و استخوان که ازکاوش‌های کارمیربلور مربوط به دوران پادشاهی آرگیشتی بدست آمده است.همچنین یک مجموعه فوق‌العاده از برنز که مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح بوده که به وزارت خزانه‌داری جهان تعلق دارد از دیگر اثار مهم این موزه می‌باشد.

همچنین آثار ارزشمند دوران هلنیستی در این کشور مانند: انواع مجسمه‌ها،جزئیات معماری، جواهرات و سفال که از کاوش محوطه‌های گارنی، آرتاشات و اوشاکان بدست آمده اند از دیگر نمونه‌ها هستند و آثار دوران فرهنگ مسیحی مانند: معماری،مجسمه و سرامیک بسیار زیبا که از کاوش‌های قلعه آمبرد شهرهای دوین و آنی جمع‌آوری شده‌اند از دیگر آثار نمایش داده شده در موزه تاریخ ملی ارمنستان می‌باشند. در این موزه نیز مانند سایر موزه‌های جهان نمایشگاهی موقت برگزار می‌شود.

y7tyfrd

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.