کد مطلب: ۵۹۹۴۰۶

ساداتی‌نژاد خبر داد:

قرارگاه امنیت غذا تشکیل می‌شود

قرارگاه امنیت غذا تشکیل می‌شود

وزیر جهاد‌ کشاورزی گفت: انتظار ما در وزارت جهاد‌کشاورزی این است که قرارگاه امنیت غذایی در تمام استان‌ها تشکیل شود، قرارگاه امنیت غذایی مصوب ستاد اقتصادی دولت است و قرارگاه استانی امنیت غذایی هم مصوب ستاد تنظیم بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید‌جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد‌کشاورزی در نشست هماهنگی تبیین سیاست‌های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی که با حضور معاونان وزیر و روسای سازمان‌های جهاد‌کشاورزی استان‌ها در سالن توسعه وزارت جهاد‌کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما در وزارت جهاد‌کشاورزی این است که قرارگاه امنیت غذایی در تمام استان‌ها تشکیل شود.

وی افزود: این قرارگاه باید به یک مجموعه قدرتمند در استان‌ها تبدیل و تمام موضوعات کشاورزی در این قرارگاه تصویب شود، مهم‌ترین بخش در تنظیم بازار، قرارگاه امنیت غذایی است و روسای سازمان‌های جهاد‌کشاورزی استان‌ها به این قرارگاه در استان خود هویت و جهت می‌دهند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: قرارگاه امنیت غذایی مصوب ستاد اقتصادی دولت است و قرارگاه استانی امنیت غذایی هم مصوب ستاد تنظیم بازار است.

وزیر جهاد‌کشاورزی گفت: در شرایط سخت کشور، مسئولیت کل زنجیره از مزرعه تا سفره و بازار‌رسانی و کنترل بازار به وزارت جهاد‌کشاورزی محول شده است و ما از این مسوولیت استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی به‌دنبال توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی است و باید تا پایان ۱۴۰۰ تمام استان‌ها توزیع را هوشمند انجام دهند.

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد‌کشاورزی، ساداتی‌نژاد ادامه داد: تعاون روستایی در تلاش است تا توزیع میوه شب عید در استان تهران به صورت هوشمند انجام شود و امیدواریم در استان‌ها هم هرچه سریع‌تر توزیع هوشمند را با سامانه‌های استانی آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد راسخ به واگذاری امور به تشکل‌ها و بخش‌خصوصی داریم، گفت: کشاورزی قراردادی را با شرکت بازرگانی دولتی و تعاون روستایی شروع کرده‌ایم تا نواقص کار برطرف شود.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: کشاورزی قراردادی محوری‌ترین کار وزارت جهاد‌کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و اقتدار کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی قراردادی است.

وزیر جهاد‌کشاورزی افزود: باید برای حمایت از کشاورز به سمت کشاورزی قراردادی برویم تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره‌وری و تولید افزایش یابد؛ بنابراین کشاورزی قراردادی شاخص ارزیابی ما در استان‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌ها باید به‌دنبال سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی به‌ویژه سرمایه‌داران صنعتی باشید، بیان کرد: قرارگاه امنیت غذایی بستر مناسبی برای دعوت از سرمایه‌گذاران صنعت برای ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در استان‌ها است.

ساداتی‌نژاد گفت: این دولت، دولت مردمی است و مردمی‌ترین بخش آن وزارت جهاد‌کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به بخش ترویج کشاورزی شود، عنوان کرد: توسعه کشاورزی قراردادی، اجرای الگوی کشت و افزایش بهره‌وری در گرو توجه به امر ترویج است، بنابراین باید با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، بخش ترویج کشاورزی را ارتقا دهیم.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.