کد مطلب: ۵۵۳۷۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

متقاضیان مسکن ملی باید چقدر قسط وام بدهند؟

متقاضیان مسکن ملی باید چقدر قسط وام بدهند؟

قرار بود مردم مسکن ملی را با ۱۵۰ میلیون تومان وام بخرند که مبلغ قسط ماهانه آن حدود ۲٫۵ میلیون تومان می‌شد اما در برخی از پروژه‌ها قسط آن هفت میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قرار بود مردم مسکن ملی را با ۱۵۰ میلیون تومان وام بخرند که مبلغ قسط ماهانه آن حدود ۲٫۵ میلیون تومان می‌شد اما حالا اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران پروژه‌های خود را در قالب مسکن ملی می‌فروشد.

در سامانه این اتحادیه گزینه «ثبت‌نام مسکن ملی» وجود دارد اما با شرایطی متفاوت. در حالی که در طرح وزارت راه به متقاضیان وام ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن ۲٫۵ میلیون تومانی است اما در اتحادیه تعاونی‌های عمرانی می‌گوید که قسط خرید خانه حداقل هفت میلیون تومانی است.

در واقع اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران از طرح مسکن ملی که قرار بود به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کمک کند، برای فروش پروژه‌های خود استفاده می‌کند. مردم نیز نسبت به این طرح معترض هستند.

خلاصه انتقاد مخاطبان تجارت‌نیوز این است که با توجه به تورم بالا و در مقابل حقوق‌های پایین اقساط ماهانه هفت میلیون تومانی خیلی زیاد است.

«اگه ماهیانه درامد ۷ ملیون تومان داشتیم. مگه میشه تا به امروز صاحبخانه نشده باشیم»

«حقوق یه کارگر دومیلیون و ششصدوپنجاه و پنج هس اما قسط میگن ماهی ۷ تومن. عدالت کجا رفته. نه تنها نمیتونن پرداخت کنن، کل حقوقشون با اضاف کاری هم بزارن نمیشه و خرج خونه و زندگی رو از کجا بیارن اون وقت»

«من ماهی ۵ملییون حقوق میگیرم هفت نفر را خرج میدم با این وضع شما میخواهید منو همسال منو خاندار کنید آفرین به این کمک شما از پول نفت و گاز ما»

«حقوق کارگر مگه چقدره.یعنی بایستی حداقل دو شغل ۲۴ ساعته داشته باشه و مخارج هم نداشته باشه، که بتونه ۷ میلیون قسط به طرح این دولت»

«من که نمیتونم.شکم زن وبچه ام راسیرکنم چطور اقساط به این بزرگی را میتونم پرداخت کنم من که بخاطر بیماری ۲۰ساله درگیر هستم چطور میتونم ثبت نام کنم میشه بگید؟»

«افراد کم درامد از کجا باید ماهی ۷ میلیون قسط پرداخت کنن ویا مبلغ کل روازکجا»

برای اطلاع از جزئیات وام مسکن ملی روی لینک « شرایط دریافت وام مسکن ملی چیست؟ » کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من شوهرم ماهی ۱۵۰۰ حقوق میگیره دوتا بچه کوچیک

    • ناشناس

      والله من همین 1500هم نداریم تازه باردارم هستم مشکل هم دارم هرهفته هم واس برم دختر چون مشکل دارم ان شاالله حداقل بچم سالم بدنیا بیا یکی از دق دقهام کم بشه .خودشون ان بالابالا ها هستن مردم نمیبینن با بدبختی دارن خرج زن بچشون میدن خیرسرمون دوتامونم درس خوندیم ب امید اینکه کارمند شیم ولی کارا هم همه جا پارتی میخوان

  • ناشناس

    سلام من همسرم ماهی ۱۵۰۰ میگیره با دو تا بچه کوچیک داریم با خانواده همسرم توی یه مسکن مهر ۷۵متری زندگی میکنیم با دوتا بچه کوچیک خیلی اذیتیم شما چه کمکی دارید به مردم میکنید که یه خونه بدرد نخور قسطش ۷ میلیونه

  • ناصر

    با این طرح و قانون و اقساط هفت میلیون در ماه مسلم شد که دولت و نظام نه تنها به مردم فکر نمیکنند که هیچ حتی واقعیتهای زندگی یک فرد مستاجر را نه میدانند و نه درک خواهند کرد. مگه تو ایران یک فرد بالای خط فقر با یک بچه حتی با حقوق مصوب خود همین دولت مردها میتونه ماهی هفت میلیون تومان قسط بده اگه اینگونه باشه به امام حسین من نوعی که در پرداخت اجاره ماهی سیصدو پنجاه هزار تومان مانده ام و دو تا بجه ام هم حتی بخاطر گوشی نمیتونند همزمان کلاس شرکت کنند کلا از یاد رفتیم که جزو مردم ایران هستیم بخدای احد و واحد منکه همیشه کار میکنم و بیکار نیستم اگه خونه بهم بدن با ماهی یک میلیون باز هم نمیتونم صاحب خونه بشم. خدارو قسم میدم به بزرگی خودش که از ما که گذشت بفکر بچه های معصوم ما باشد که ما باعث بدبختی و ازارشون شدیم گناه این بچه ها گردن ما است که فکر میکردیم کار میکنیم و سرپناه براشون درست میکنیم بچه دار شدیم هیچ دولتی به فکر ما نبوده و نیست من امروز برام مسلم شد که یقینا دولت مارو نه میشناسه و نه میخاد بشناسه.

  • ناشناس

    کارگر ساده مثل من۱۲ساعت کار ۴ساعت هم رفت وبرگشتم ازشرکت ماهی بااضافه کاری ۵میلیون ونیم میگیرم با۳تا بچه بعدچطور ماهی۷میلیون ونیم بدم براقسط ماهی هیچ چیزی هم نخوریم بااین تورم که داریم وگرونی جنس ها۴ میلیون خوردن بدون پوشاکمون هستش فقط یه دزد یااختلاس گرمیتونه با این شرایط قسط بده

  • ناشناس

    پس اگه ماهی ۷ملیون بخوایم بدیم میشه همون وام مسکن مهرازاونم بالا تره فقط الکی اسم عوض کردن بدبخت این کارگراچه جوری بدن این کارو میکنن بیشتردله ادماروبه دردمیارن

  • ناشناس

    واقعا انصاف نیس هفت ملیون درماه

    • ناشناس

      ما همه درامدشوهرم ماه 1500هم نیست نمیدونم چه فکری میکنن طرح میدن یعنی میخوام مردم خونه دارشن

  • ناشناس

    سلام من کارگرهستم اونم آزادروزی صدهزارتومان میگیریم البته کارمافصلیم هست صاحب دوفرزندهم هستم .خرج خونه خرج مدرسه بچه هاوکلی هزینه دیگه.اگه قراره دولت منوامسال منوهمایت کنه بایدشرایط ماروهم درکنه.اقصاط. رویه جوری تعیین کنه که انشالله یه دری هم به روی مابازبشه ب امیدخدا.

  • ناشناس

    با این طرح ما رو مسخره کردین ؟؟؟!!!!

  • ناشناس

    ما تازه ازدواج کردیم ماهی ۱۳۰۰قسط وام ازدواجمون ماهی ۴ ملیون درآمد همسرم هست با این شرایط ما شما به خونه میدین درماه چقد باید قسط بدم که خونه دار هم بشم

  • محمودی هستم یه خانه دار

    اخه ماهی ۷میلیونم به جهنم واحدکابینت داره پکیج داره رادیات داره شیرآلات داره چی داره اقاجون نمیشه طرحتون بدردنمیخوره ازدوشیدن مردم دست برداریددلسوزی وازدواج جوانان این بودنکنیدته روبه قران نکنیدمردم مادارن دردمیکشن