کد مطلب: ۳۷۹۴۷۰

قیمت انواع گوشت قرمز در بازار چقدر است؟

قیمت انواع گوشت قرمز در بازار چقدر است؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت انواع گوشت قرمز در بازار را از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت انواع گوشت قرمز در بازار را از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ محمدرضا کلامی در خصوص تنظیم بازار برخی کالاها بیان کرد: در مورد جوجه یک‌روزه دولت برای جلوگیری از نوسان قیمت بر اثر عدم تولید، مجبور است نرخ را کنترل کند.

وی ادامه داد: مثلا در مقطعی نرخ جوجه یک‌روزه ۲,۴۰۰ تومان بود ولی در بازار با قیمت زیر ۲,۰۰۰ تومان جوجه یک‌روزه را از تولیدکننده می‌خریدند که این موضوع سبب دلزدگی تولیدکننده برای تولید شد و اثرش ۴۵ روز دیگر در بازار خود را نشان داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در مورد شکر نیز گفت: تولید داخلی ناشی از چغندر قند در حال عرضه به بازار است و این وضعیت شکر را بهبود می‌بخشد.

کلامی با بیان اینکه مصرف شکر کشور ۲.۵ میلیون تن برآورد شده است، افزود: از این میزان ۱.۶ میلیون تن تولید داخل است و بقیه از محل واردات تامین باید شود.

وی در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: عدد ۸۰ میلیون دلاری واردات کاغذ با ارز ۴۲۰۰ را در بازار رصد و پایش می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در مورد گوشت نیز گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله در بازار از ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است، گوشت گرم از ۷۰ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت گوشت گوسفندی از ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت بالای ۴۵ درصد در اقتصاد کشور سهم دارد و تلاش می‌کنیم که سهمش از تسهیلات مرتبط با واحدهای تولیدی هم به همین مقدار باشد.

کلامی اضافه کرد: اکنون سهم در نظر گرفته برای ما از کل تسهیلات ارائه شده در کشور ۳۰ درصد است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.