کد مطلب: ۳۶۶۴۸۲

دبیرکل انجمن خرمای ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

صادرات بیش از حد، قیمت خرما را گران کرد

صادرات بیش از حد، قیمت خرما را گران کرد

دبیرکل انجمن خرمای ایران می‌گوید: در این بازه زمانی حدود 400 هزار تن با مازاد تولید خرما روبه‌رو هستیم. این روزها تفاوت چشمگیر در قیمت خرما مزیت صادراتی را ایجاد کرده که صادرات بیش از حد، قیمت خرما را گران کرد.

دبیرکل انجمن خرمای ایران درباره وضعیت خرما در ماه مبارک رمضان به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر وضعیت صنعت خرما ایران خوب نیست و هر کیلو خرما به قیمت 25 تا 35 هزار تومان رسیده؛ این در حالی است که افراد هر کیلو خرما را بین دو تا سه هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند. با توجه به آن که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم قطعا قیمت خرما به دلیل افزایش حجم تقاضا در بازار گران خواهد شد.

علی‌اصغر موسوی به علت گرانی قیمت خرما اشاره کرد و افزود: علت افزایش قیمت خرما به ورود دلال‌ها و عدم نظارت دولت در این بازار باز می‌گردد که امیدواریم با نظارت بیشتر در این بازار شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی با حدود 400 هزار تن مازاد تولید خرما روبه‌رو هستیم. همین تفاوت چشمگیر در قیمت خرما مزیت صادراتی را ایجاد کرده و عده‌ای در این شرایط به دنبال صادرات خرما به کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، مالزی و روسیه هستند. ازاین‌رو ممکن است صادرات بیش از اندازه خرما منجر به کمبود این محصول در ماه مبارک رمضان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر دم از این باغ بری می رسد….

  • ناشناس

    […] کاش میدونستیدتولید همین خرما چه هزینه های سرسام آوری دارد […]