کد مطلب: ۵۶۱۱۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خیارشور تا ۵۰ هزارتومان رسید!

قیمت خیارشور تا ۵۰ هزارتومان رسید!

افزایش عجیب قیمت خیارشور در حالی رخ داده است که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار می‌گوید رشد قیمت خیار در حدی نبوده است که قیمت محصولات فرعی آن را تا این اندازه صعودی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز با افزایش قیمت خیار و بالا رفتن هزینه بسته‌بندی، خیارشور گران شد.

حالا متوسط قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها اکنون حدود ۳۸‌ هزار تومان است و برخی انواع این محصول تا نزدیک ۵۰‌ هزار تومان بالا رفته‌اند.

این در حالی است که زمستان سال گذشته قیمت خیار به ۲۰ هزار تومان رسید و تولیدکنندگان اعلام کردند که در آن زمان قطع گاز و برق گلخانه‌ها باعث سرمازدگی این محصول‌ شد.

حالا دوباره قیمت خیار به ۱۲ هزار تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره این موضوع به تجارت‌نیوز توضیح داد: افزایش قیمت خیار آنقدر زیاد نبوده که باعث رشد چند برابری قیمت خیارشور شود و احتمالا قیمت شیشه و هزینه بسته‌بندی در گرانی خیار شور تاثیر بیشتری دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت بطری آب معدنی ۵۰۰ میلی لیتری حدود سه هزار تومان است و با افزایش قیمت شیشه، طبیعی است که قیمت این محصول به ۵۰ هزار تومان برسد.

اسدالله کارگر همچنین گفت: البته خیار رسمی در اطراف تهران در حال برداشت است و خیارهای اطراف گلخانه‌ای هم به زودی به بازار می‌رسد و البته افزایش قیمت حمل و نقل یکی از دلایل اصلی گرانی خیار است.

به گفته او، قیمت خیار هفته گذشته بین ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در روزهای اخیر با افزایش تقاضا بهای آن افزایش داشته است.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت خیار ۲۰ هزار تومان شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدایا مارا به درد خیار شور مبتلا نفرما خخخ

  • ناشناس

    بنظر من بهتره که خودمون خیارشور خونگی درست کنیم سالم‌تر بهداشتی تر خوشمزه تر و کاملا بصرفه تر خیلیم درست کردنش راحته فرضا ۴کیلو خیار بخریم ۴۰با هزینه فلفل تند وسیرو سرکه وترخون بشه ۸۰باهاش میشه ۸ تا ۱۰شیشه خیارشور درست کرد

    • امیر

      ولی خونگی هیچوقت مزش مثل بیرون نمیشه.?

  • خیار کم نمک

    نمیخواد خیار شور رو داخل شیشه بریزید،داخل حلب هم بریزید، بصورت فله هم که باشه ما میخوریم