کد مطلب: ۵۲۷۴۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین نرخ دلار تا پیش از جمعه / پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۱ فروردین

آخرین نرخ دلار تا پیش از جمعه / پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۱ فروردین

آخرین قیمت دلار در بازار ۲۵۱۸۰ تومان و صرافی ملی ۲۴۲۸۸ تومان بوده است. اما این نرخ ممکن است چه تغییری کند و آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان دو هفته نخست امسال قیمت دلار بیش از پنج درصد افزایش را نسبت به آخرین نرخ سال گذشته تجربه کرده بود اما در هفته اخیر روند صعودی در بازار ارز متوقف و قیمت دلار کمی ارزان هم شد. اما آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز داشته است؟

ـ رئیس کل بانک مرکزی درباره منابع بلوکه شده در کره جنوبی گفت: اتفاقی برای منابع بلوکه شده در کره جنوبی رخ نداده است.

ـ در حالی که رئیس‌جمهور از پرداخت کارت اعتباری هفت تا ۱۴ میلیون تومانی به عنوان بسته معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلیون نفر خبر داده، وزیر کار می‌گوید که مشمولان یارانه معیشتی یک یارانه اضافه در ماه رمضان دریافت می‌کنند.

ـ رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند.

ـ قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی پس از آماری که رشد چشمگیر ذخایر بنزین آمریکا را نشان داد و نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا در بزرگترین مصرف کننده جهان را برانگیخت، کاهش یافت و به ۶۲ دلار رسید.

ـ رئیس‌جمهور گفت: ایالات متحده آمریکا موظف است با کلیه لغو تحریم‌ها و اتخاذ تدابیرعملی به برجام بازگردد؛ چراکه این تکلیفِ همان دولتی است که نقض عهد را انجام داده است.

ـ سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه «روند مذاکرات در وین پیچیده و دشوار خواهد بود»، مدعی شد که کشورش آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

اما در کنار این اخبار، واکنش ایران به آسیب دیدن کشتی ایرانی در دریای سرخ هم سیگنال مهمی برای بازار ارز دارد که اگر در کنار سخنان همتی درباره پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار بگیرد می‌توان گفت بازار ارز متاثر از این اخبار احتمالا روزهای آرامی نداشته باشد. با این حال کاهش تقاضا متاثر از تعطیلی ناشی از کرونا احتمالا کمی از شدت این نوسان بکاهد و بعید است دامنه رشد قیمت دلار قابل توجه باشد.

قیمت طلا را هم به صورت آنلاین می‌توانید در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما میگید برای برجام باید آمریکا کلیه تحریمها را بردارد و راستی آزمایی بشه بعدش مذاکرات،حالا حقیقیها هم نظرشان این هست که بورس اگه میخاد اعتمادما برگرده خودش را راستی آزمایی کنه حداقل یک هفته کلیه سهامها مثبت ،تا ورودحقیقیها افزایش یابد