کد مطلب: ۴۸۷۸۲۰

قیمت دلار امروز ۸ آبان چطور آغاز می‌شود؟

دلارهای جدید در راه بازار / آخرین قیمت دلار پیش از امروز

دلارهای جدید در راه بازار / آخرین قیمت دلار پیش از امروز

برخی از فعالان، اعتقاد دارند جدا از جو انتظاری نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا که فروشنده‌ها را در بازار ارز و سکه زیاد کرده است، برگشت ارزها به کشور با باز شدن مرزها بیشتر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار پیش از شروع بازار امروز چقدر بوده است؟ چه عاملی در روند نزولی دلار تاثیر داشته است؟

در این مورد دنیای اقتصاد از ورود ارزهای جدید به کشور خبر داده و نوشته است:

پنجمین روز هفته، صحنه افت تمام بازارها بود. اول در بازارهای سهام، شاخص کل بورس به زیر مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رفت. پس از آن نوبت به بازار سکه و ارز رسید. سکه دو حمایت مهم ۱۴ میلیون تومانی و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را از دست داد و دلار به جای اینکه افزایش روز سه شنبه را با حرکت به سوی کانال ۲۹ هزار تومانی ادامه دهد، در مسیر کاهشی قرار گرفت.

عقب‌نشینی کانالی بازارها

روز چهارشنبه دلار ۶۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. در بازار سکه هم این فلز گرانبها ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به بهای ۱۳میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. برخی از فعالان، اعتقاد دارند جدا از جو انتظاری نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا که فروشنده‌ها را در بازار ارز و سکه زیاد کرده است، برگشت ارزها به کشور با باز شدن مرزها بیشتر شده است. در واقع در دوران کرونا و بسته شدن مرزها کمی ارزآوری کاهش پیدا کرده بود، ولی با باز شدن مرزها و افزایش صادرات، توانایی عرضه درهم بالاتر رفته است و جدا از متغیرهای روانی، این متغیر واقعی هم به افت قیمت‌ها کمک کرده است.

در حالی که برخی فعالان باور داشتند، معامله‌گران سکه و دلار در حال تنظیم خود برای برد بایدن هستند و همین مساله زمینه‌ساز افت قیمت‌ها شده است، گروهی از بازیگران ارزی عنوان می‌کردند، عوامل واقعی نیز در افت قیمت دلار نقش داشته‌اند. به‌عنوان مثال، آنها به روند کاهشی نرخ حواله درهم اشاره می‌کردند که طی روزهای اخیر نه تنها به زیر مرز ۸ هزار تومانی رفته است، بلکه در روز چهارشنبه حتی تا محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومانی ریزش کرد. افت درهم در کاهش قیمت دلار اثر داشت و نزول اسکناس آمریکایی، موقعیت معامله‌گران سکه را بیشتر به سوی فروش تغییر داد.

قیمت خرید دلار حذف شد

روز چهارشنبه، صرافی‌های بانکی قیمت خرید دلار را از تابلوی خود حذف کردند. آنها به احتمال زیاد با این رفتار قصد داشتند چنین سیگنالی را به بازار منتقل کنند که دلار در قیمت‌های کنونی ارزش خرید ندارد و قیمت‌های پایین تری را انتظار می‌کشند. به‌طور معمول در بازار تصور می‌شد که قیمت خرید صرافی‌های بانکی، کف نرخ خرید را نشان می‌دهد. حذف این قیمت، یعنی بازارساز کفی را برای قیمت متصور نمی‌بیند یا حداقل می‌خواهد چنین سیگنالی را به بازار ارسال کند. قیمت فروش صرافی‌های بانکی هم در روز گذشته ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان بود که نزدیک به ۴۰۰ تومان کمتر از روز سه شنبه بود. با این حال این قیمت فاصله زیادی با نرخ‌های بازار نداشت. این موضوع نشان می‌داد که بازارساز تمایل دارد نزدیک به نرخ‌های بازار ارز خود را به فروش برساند.

آخرین اخبار درباره قیمت دلار را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باز هم اخبار دروغ و کذب و شایعه پراکنی دولتی ها و بانک مرکزی……

    • ناشناس

      عمل کن دولت.
      حرف زدن راحت.
      اگر میتونی

    • ناشناس

      دلار بزودی مرز بیست تومان میرسد اگر بایدن پریزدنت شود دلار۷ هزارتومان

  • محمد طاها

    یه روز تو ریزش بورس،حالا هم برای فروش دلار پشت در بسته صرافی ملی

  • ناشناس

    اقتصاد‌حرفی‌وخالی‌بندی

  • محمدمهدی

    بالاخره زمانی ایران را رشد میدهیم
    الان نشود، بالاخره میشود
    جوانان راه را می‌سازند همانطور که افرادی خرابش کردند…
    زنده باد ایران

    • ناشناس

      بله جوانان پرتلاش ایرانی حتماایران عزیزمان رامیسازند

    • علی

      احسنت همیشه این طور بوده وتاقیامت خواهد بود

  • ناشناس

    باباما جوونامگه چه گناهی کردیم که بخاطربالاپایین رفتن دلارباید حسرت بخوریم زمین گرده نوبت مامیشه

  • ناشناس

    من سهام عدالت رافروختم چیزی به حسابم نریختند حالا تکلیف من چیه ،،،،،،

  • ناشناس

    خخخخخخخخ