کد مطلب: ۲۹۸۳۵۶

قیمت دلار در سراشیبی سقوط/دلار تا چقدر ارزان می‌شود؟

قیمت دلار در سراشیبی سقوط/دلار تا چقدر ارزان می‌شود؟

روند نزولی کاهش قیمت دلار در امروز هم ادامه یافت. امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه قیمت دلار با 900 تومان (6.43 درصد) کاهش به عدد 13100 رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، ریزش قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا جدی‌تر شده است. روند نزولی کاهش قیمت دلار در امروز هم ادامه یافت. امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه قیمت دلار با 900 تومان (6.43 درصد) کاهش به عدد 13100 تومان رسید.

سکه امامی نیز در اولین معامله امروز (ساعت ۱۱ و 32 دقیقه، هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۷) با کاهش 40 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت چهار میلیون و 415 هزار تومان رسید.

این درحالیست که تا قبل از شروع هفته جاری، طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت سکه امامی در مدت ۱۵ روز اخیر با ۵۵۰ هزار تومان رشد به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسیده بود. گرانی سکه در حالی بود که با شروع هفته جاری برخی پیش‌بینی می‌کردند قیمت‌ها در این بازار نیز شکسته شود.

همزمان با آغاز کاهشی شدن روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، امروز بانک مرکزی نرخ تمامی ارزها را بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام کرد. ثابت ماندن نرخ ارزها در لیست ارزهای اعلامی بانک مرکزی در حالیست که در سامانه نیما ارزها روند متغیری دارند و معاملات در آنجا در حال انجام است. میزان فروش ارز صادراتی در سامانه نیما در روز گذشته به یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون یورو رسید.

در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور بر تسهیل ورود ارز و طلا به کشور تاکید کرد و علاوه بر این، در جلسه‌ای سه ساعته با کارشناسان درباره مباحث ارزی به مشورت با آنها پرداخت.

درخواست خرید خارجی برای بیمه‌های ایرانی

رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور بر تسهیل ورود ارز و طلا به کشور تاکید کرد.

آینده قیمت دلار

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا پیش از شروع هفته پیش‌بینی می‌شد. همزمان با برگزاری نشست مشترک روسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه و انتشار برخی اخبار دیگر عده‌ای در فضای مجازی از ریزش قیمت دلار سخن می‌گفتند.

در ساعات آغازین شنبه هفته جاری رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت که حضور مقامات ارشد دو کشور روسیه و ترکیه به ایران کاهش 15 درصدی قیمت طلا در بازار ایران را به همراه داشته است. ارزان‌تر شدن طلا سخن قابل توجه وی بود.

آیت محمدولی درباره چشم‌انداز قیمت طلا در روزهای آتی اظهار کرد: امیدواریم سیاست‌های منسجمی در حوزه داخلی و خارجی اتخاذ شود که در بازار طلا ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم. انتظار می‌رود طی روزهای آتی با کاهش قیمت انس طلای جهانی شاهد افت قیمت طلا در بازار داخل باشیم.

در همین حال شاهین چراغی، کارشناس بازارهای مالی عنوان کرده که قیمت دلار با مذاکرات سیاسی ارزان نمی‌شود .

وی گفته است: هرگونه مذاکراتی در خصوص برجام صرفا بخشی از افزایش قیمت هیحانی دلار را ابتدا تخلیه و میزان نوسان قیمت آن را برای چند ماه می‌تواند کند و آرام نماید، اما چنانچه موتور مولد نقدینگی خاموش نشود، مذاکرات با آمریکا و… نیز نمی‌تواند جلو افزایش قیمت ارز را بگیرد.

در همین حال پویا ناظران، اقتصاددان نیز درباره پیش‌بینی قیمت دلار به تجارت‌نیوز می‌گوید: در صورتی‌ که اعتماد بین مردم و حاکمیت برقرار شود، اعتماد به ریال بر می‌گردد و فاصله بین نیما و بازار آزاد بسته می‌شود. اینکه این فاصله در کجا بسته شود قابل پیش‌بینی نیست و احتمالا محلی بین نرخ امروز نیما و نرخ امروز بازار آزاد (13100 تومان) باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل اینجاست که سد اصلی کاهش قیمت دلار خود بانک مرکزی است شما مطمئن باشید اگر وارد کانال 8 هزار تومان شد بانک مرکزی با انواع و اقسام ترفندها مانع از کاهش بیشتر ان می شود در حالیکه از نظر قدرت خرید اکثریت جامعه دلار 8 هزار تومانی تفاوت چندانی با دلار 14 هزار تومنی نمی کند

  • محمد

    چگونه باید انتظار کاهش قیمت ارز رابا توجه به اقدام به افزایش قیمت آن به 12600 تومان از سوی بانک مرکزی داشته باشیم اینا خود عامل افزایش هستند بس است دیگر ، آشکاراً ملت را به تمسخر گرفته اند!!!

  • ناشناس

    […]باور کنند

    • ناشناس

      واقعا همین طور هست، دولت با اعلام نرخ 12500 تومانی دلار مسافری عملا به این نرخها رسمیت می‌دهند، وبعد توی بازار آزاد ازاین هم بالاتر میره، ومعلوم نیست این افزایش قیمت که ازملت میگره دولت چکار می‌کنند،،، تنها عامل گرانی نداشتن برنامه در دولت وتصمیم ها نادرست ورسمیت دادن به این قیمت‌های نجومی هست که تناسبی بادر آمد مردم ندارن میباشد

  • شهروند

    به فکر مردم و جوانانی که در آستانه ازدواج هستند نیستند که …
    حقوق ها 6% تورم 200% چه کسی پاسخگوهه هیچ کس؟
    چه کسی و ارگانی نظارت میکند ؟ اصلا نداریم نظارت ولی تا دلتون بخواد قانون و نهاد نظارتی ولی فقط فرمالیته
    سکه یک میلیونی شده 4 میلیون و … بعد ما خوشحالیم که چهار میلیون مثلا 100 هزار تومان کاهش یافته طلای گرمی 130 هزارتومان شده 330 هزار تومان و بیشتر بعد مسئولین می گن نگران نباشید مثلا 1000 تومان کاهش یافته ولی این آتیشی که به بازار زدن و کاهش قدرت خرید مردم که با این مقدارهای کم جبران نمیشه ؟ عرضه داشته باشن کاری کنن همه چی مثل سابق بشه که اونم انجام نمیدهند چون خود عامل آشفتگی بازار شدند مثلا دارند به قول آقای روحانی ارز ذخیره می کنند و اگه این کار را نکنند همه چی مثل سابق میشه ولی آقای روحانی بازم اصرار دارن ارز ذخیره کنند و چشمشان را به زندگی سخت این روزهای مردم ببندند آخه مگه ما چقدر زنده ایم و جوانیم که این همه مشقت به ما می دهید ؟ خودشون و بچه هاشون که ماشا… از امکانات رایگان دولتی بهره مند زندگی های اون ور آبی و … چه می دونند مردم چی می کشند
    اصلا مسئولینی که در خانه های دولتی می نشینند تا حالا قبض آب و برق و گاز دیدند از این چیزا صرفه جویی نکنید یه وقت ؟ بیمه ماشین و اجاره خونه و … می دانند چیه ؟

  • ناشناس

    دلار ارزان نمیشه و دیگه روزای خوش ایرانیها تمام شد