کد مطلب: ۷۵۱۰۹۰

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 28 دی 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه ۲۸ دی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار صرافی امروز چهارشنبه ۲۸ دی اعلام شد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایرا39 هزار و 773 تومان (سی و نه هزاروهفتصد و هفتاد و سه تومان) اعلام شد.
براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 39 هزار و 376 تومان(سی و نه هزار و سیصد و هفتاد و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 39 هزار و 773 تومان (سی و نه هزاروهفتصد و هفتاد و سه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 42 هزار و 524 تومان ( چهل و دو هزار و پانصد و بیست و چهار تومان) و قیمت فروش یورو 42 هزار و 954 تومان (چهل و دو هزار و نهصد و پنجاه و چهار تومان) است.

خبرهای خوب دلاری در هفته‌های آینده

درباره روند فعلی قیمت دلار و سیاست‌های بازارساز حمید‌رضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر در وضعیت بازار دلار، علاوه بر موضوعات اقتصاد رفتاری و بازار سیاه سایر مولفه‌ها نظیر برخی بازیگران ارزی کشورهای خارجی و به عبارتی صرافی‌هایی که در کشورهای خارجی هستند، نقش دارند.

او به موضوع تسویه حساب‌های پایان سال میلادی به عنوان یکی از اثرگذاری‌های مهم در افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌افزاید: اکثر تسویه‌های دلار کشور از طریق درهم، در امارات در حال انجام است و مشکلاتی در امارات، در پازل ارزی کشور ایجاد شده بود که تا حد زیادی با سفر رییس کل بانک مرکزی کاهش پیدا کرد و اثرات خوبی در بازارها، در هفته‌های آینده خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دیپلماسی ارزی که رییس کل بانک مرکزی در این سفرها اجرا کرد و خبرهایی که از بازیگران ارزی امارات می‌شنویم، اثرگذاری خوبی در هفته‌های آینده بر بازار غیررسمی ارز خواهد داشت.

او در پاسخ به اینکه آیا تاثیر اقدامات نهاد پولی کشور کوتاه‌مدت و مقطعی است یا خیر، می‌گوید: تعریف تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت را باید در بازار ارز در نظر بگیریم به این معنی که قیمت ارز چه زمانی بالا می‌رود و چه زمانی پایین می‌آید.

این کارشناس بازارهای مالی اضافه می‌کند: همین آثار کوتاه‌مدت بود که قیمت ارز را تا این اندازه دستخوش تغییر کرد و با توجه به مولفه‌های اقتصادی ارزش‌گذاری دلار و ریال، نباید شاهد این مقدار مابه‌التفاوت در کمتر از چند ماه نبایدبودیم.

جیهانی می‌افزاید: ناآرامی‌های اجتماعی چند ماه گذشته، موضوع عدم امنیت داخلی و موضوعات فرار سرمایه، مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی بوده که بر دلار اثرگذاری داشت و قاعدتا با دیپلماسی ارزی قابل مدیریت خواهد بود.

او می‌گوید: با بررسی قیمت دلار از منظر تکنیکالی، این اسکناس در کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومان در حال معامله است و خیلی در این محدوده پایدار نیست.

جیهانی عنوان می‌کند: با رفتارهایی که شاهد هستیم اولین حمایت حدود ۳۸ هزار تومان است و محدوده حمایتی پایین‌تر، ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و تصور من این است که باید به منطقه حمایتی برگردد.

او اضافه می‌کند: فعلا به لحاظ بازه زمانی حداقل در چند هفته آینده و کوتاه‌مدت روند صعودی نخواهد داشت. این در حالی است که سقف ۴۴ هزار تومانی محدوده مقاومتی می‌تواند باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.