کد مطلب: ۶۷۸۲۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبات قیمت دلار در بازار آزاد/ کاهش قیمت طلا و سکه/ قیمت دلار، طلا و سکه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

ثبات قیمت دلار در بازار آزاد/ کاهش قیمت طلا و سکه/ قیمت دلار، طلا و سکه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار و طلا امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۸۵۵ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد امروز هم نسبتا ثبات دارد. قیمت‌ها تا این لحظه، در بازار ارز بین کف و سقف قیمتی روز گذشته نوسان داشته و اندکی از سقف بالاتر هم رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۴۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۵۸۷۶ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۳۲۹ تومان رسیده است.

قیمت سکه اما افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به روز گذشته همین ساعات کمتر است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۷۴۳ دلار معامله می‌شود. طلای جهانی از روز گذشته وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری شده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. البته بانک مرکزی نیز گزارش رشد نقدینگی در ۱۴۰۰را منتشر کرده است که در مورد تورم سیگنال افزایشی دارد.

شب گذشته و همچنین در روزهای اخیر، سیگنال‌هایی برای بازار ارز ارسال شده است که می‌تواند اثر افزایشی بر قیمت دلار داشته باشد. این پیام‌ها از یک سو به مذاکرات هسته ای و موارد موثر بر آن مربوط می‌شوند و از سوی دیگر به واقعیت‌های داخلی موثر بر بازار.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، هشدار انگلیس در مورد بررسی گزینه‌های دیگر و اظهارنظر منفی آمریکا نسبت به ادامه مذاکرات از جمله سیگنال‌های بین‌المللی برای بازارهاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار ارز معمولا نسبت به اخبار تحریم‌های جدید، تنش‌های سیاسی و نشانه‌هایی که از کاهش امکان احیای برجام حکایت می‌کنند، حساس است. در این شرایط امکان افزایش قیمت دلار وجود دارد.

نگرانی از افزایش تورم و میزان عرضه دلار نیز سیگنال‌های داخلی هستند که می‌توانند بر قیمت، دلار، طلا و سکه اثربگذارند.

با وجود برخی سیگنال‌ها برای افزایش قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه در هفته پیش رو، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی این موضوع را بعید می‌داند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: دلار در سقف قیمتی خود قرار گرفته است و احتمال توافقات هسته‌ای نیز هنوز بالاست. در این شرایط احتمالا رشد قیمت دلار متوقف می‌شود. اگر روند بازار در هفته آینده کاهشی نباشد، افزایشی بودن آن نیز بعید است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.