کد مطلب: ۶۲۱۷۳۹

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۸ بهمن ۱۴۰۰

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۸ بهمن ۱۴۰۰

قیمت دلار در بازار دیروز پنجشنبه هفتم بهمن با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۷ هزار و ۷۷۱ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار پنجشنبه هفتم بهمن با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۷ هزار و ۷۷۱ تومان اعلام شده است.

عده‌ای از کارشناسان و تحلیلگران معاملات ارزی بازار، ضمن اشاره به روند مثبت مذاکرات بر این باورند که هرچند از اخبار و سیگنال‌های روز‌های اخیر از حوالی مقر مذاکرات هسته‌ای این طور به‌نظر می‌رسد که حصول توافق نزدیک است. اما طولانی شدن زمان مذاکرات با توجه به پیچیدگی آن توانست به تداوم حضور نرخ دلار در کانال‌های ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی دامن بزند.

این افراد همچنین به تلاش‌های سه‌گانه دلار در جهت عبور از هسته سخت اشاره می‌کنند. این تلاش‌ها موجب گذشتن از مرز حمایتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز‌های ابتدایی هفته گذشته شد.

آنها معتقدند اخبار سیاسی در روز‌های اخیر موجب کاهش نرخ دلار تا کانال‌های ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی شد. آنطور که کارشناسان می‌گویند برای ادامه روند کاهشی نرخ دلار به اخبار قطعی‌تری نیاز است.

نگاه قیمت دلار به توافق هسته‌ای در وین

به گزارش اقتصادنیوز ، معامله گران بازار دلار معتقدند که قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته به دلیل سیگنال‌های مثبت برجامی از مقر مذاکرات وین درباره احتمال پیش‌نویس توافق هسته‌ای وارد فاز نزولی شد.

البته آنها می‌گویند تا زمانی که این اسکناس آمریکایی در نقطه ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت نشود دلار نمی‌تواند شانسی برای صعود چشمگیر داشته باشد. عده ای دیگر از بازیگران بازار ارز به ردپای حمایتی دولت از بورس اشاره می‌کردند و می‌گفتند که دلار دیروز به خاطر کمک به بازار سهام رشد کرد.

تحلیگران بازار دلار معتقدند در صورتی که دلار امروز به بالای خط ۲۸ هزار تومان بازنگردد، شانس صعودی‌های بازار ارز بسیار کاهش می‌یابد. تثبیت دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان یک بار دیگر زمینه‌ساز برگشت صعودی‌ها به بازار است.

قیمت درهم اندکی افت کرد

قیمت درهم در بازار امروز همزمان با کاهش قیمت دلار افت کرد. درهم در بازار ارز امروز ۳۰ تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و با هفت هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۸ هزار و ۹۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

آخرین اخبار بازار و قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.