کد مطلب: ۵۲۵۰۴۶

آخرین قیمت دلار تا امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار هفته بعد / ۱۰ خبر مهم برای بازار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار هفته بعد / ۱۰ خبر مهم برای بازار ارز

در هفته اخیر قیمت دلار چه در بازار و چه در صرافی ملی در محدوده کانال ۲۵ هزار تومان نوسان داشتند و در بازار تا قیمت ۲۵۶۵۰ تومان نیز گزارش شد. با این حال در صرافی ملی روند این طور صعودی نبوده است. آیا در هفته آینده قیمت دلار نوسان خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر قیمت دلار چه در بازار و چه در صرافی ملی در محدوده کانال ۲۵ هزار تومان نوسان داشتند و در بازار تا قیمت ۲۵۶۵۰ تومان نیز گزارش شد. با این حال در صرافی ملی روند این طور صعودی نبوده است.

روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را با ۴۵ تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، ۲۵ هزار و ۲۰۵ تومان برای فروش اعلام کرد که در امروز نیز فعلا این نرخ ثابت مانده است.

تا پیش از ظهر دیروز، نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود ۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به سه‌شنبه، با نرخ ۲۴ هزار و ۹۵۵ تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از ۲۵ هزار و ۲۸۶ تومان در پایان روز سه‌شنبه به ۲۵ هزار و ۲۳۴ تومان در صبح چهارشنبه رسید.

اما آیا در هفته آینده قیمت دلار نوسان خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز دارند؟ ۱۰ خبر احتمالا مهم و موثر بر بازار ارز را در زیر بخوانید:

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفته است: بگذارید با مردم شفاف باشیم برای مثال در سال ۹۸ و ۹۹ بخش‌هایی از بودجه دولت از طریق درآمد‌های تسعیر صندوق توسعه ملی تأمین شد که به زبان ساده‌تر به معنای چاپ پول است که نتیجه اش تورم خواهد بود، اما در بانک مرکزی با توجه به کسری‌های بودجه کاری غیر از این نمی‌توانستیم انجام دهیم.

ـ وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه چهارشنبه بخشی از تحریم‌هایی را که دولت ترامپ یک روز قبل از روی کار آمدن دولت بایدن علیه ونزوئلا اعمال کرده بود، لغو کرد.

ـ «لوئیزا لاولاک» رئیس دفتر «واشنگتن پُست» در پایتخت عراق خبر داد، آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را چهار ماه تمدید کرد.

ـ کاخ الیزه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی سران کشورهای فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به تعهدات ذیل توافق هسته‌ای خبر داد.

ـ سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن به روند دیپلماسی برای پیشرفت در مورد ایران پایبند است.

ـ چین علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، احتمالا در این ماه یک میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد می‌کند.

ـ یک رسانه آمریکایی مدعی شد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منظور تشویق ایران برای مذاکرات، این هفته پیشنهاد جدیدی را ارائه می‌کند اما نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری به احتمال مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای برجام واکنش نشان داد. در این پیام توییتری آمده است: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است».

ـ بانک مرکزی اعلام کرده است: متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند سال ۹۹ از ۳۰ میلیون تومان عبور کرد که حاکی از افزایش ۶.۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن است. میزان رشد یکساله قیمت مسکن نیز به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای مالیات از خانه های خالی همه مردم باید از ۱۹ فروردین ماه مشخصات اسکان خود را درسامانه املاک ثبت کنند. همچنین معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی، در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان ارائه می‌شود.

ـ در نوروز اخباری هم درباره بورس منتشر شده که شاید سرمایه‌گذاران را جذب کند. مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برای سال ۱۴۰۰، ۱۱ شرکت آماده عرضه اولیه و ۱۹ شرکت در مرحله درج نماد هستند.

این اخبار نشان می‌دهد که سیگنال‌های امیدبخش بیشتر از نااطمینانی‌ها هستند و احتمالا بازار ارز جز از ناحیه چاپ پول توسط دولت، تهدید دیگری نداشته باشد. به همین دلیل روند باثباتی برای بازار ارز در هفته بعد انتظار می‌رود و بعید است که نوسان قابل توجه صعودی در راه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هه هه هه هه هه هو هو هو هو هو ها ها ها ها تنها نظری که میشه داد

  • بهلول دیوانه

    نوشتید چین تا سال 2028 بزرگترین اقتصاد دنیا میشه .
    لابد تبلیغ شما این هست که ایران هم با این قرارداد میشود دوم.

  • بهلول دیوانه

    نوشتید چین در سال 2028 اولین اقتصاد دنیا میشه .
    حتما منظور شما این هست که با این قرارداد که بسته شده ایران هم میشه دوم.

  • ناشناس

    عامل گرانی دولت روحانی و دارا دسته اش و فا میل هاش هستند ،شک نکنید ،ما دیگر دیوانه شدیم از دارو دسته روحانی.

  • محسن

    هیچ ایرانی حق نظر دادن و انتقاد نداره ،چرا که همه ایرانی ها از هم بدترن حالا هر کس ب اندازه توانش و اختیاری ک داره، مملکتی که داغونه مسببش تمام مردم اون مملکتن

  • ناشناس

    والله تحریم همین امشب برداشته بشه تورم تو این مملکت کنترل نشده ونمیشه ونخواهد شد

  • ناشناس

    چین اوردن دلار بریز بازار مراقب باشید

  • منم من ، درو باز کن

    دلار تا آخر اردیبهشت ۲۸۰۰۰ تومان میشود
    یعنی سود بانکی باید صد در صد باشه نه پانزده درصد

  • ناشناس

    تنها راه نجات مردم اینکه وقتی چیزی گرون میشه، اون جنس رو نخرن.
    در یک جمله تمام

  • ناشناس

    دلار باید ۱۹ هزار تومن وحتی پایینتر باشه
    این قیمتها همه بازی دادن بازار بیش نیست
    واردات ۸۰ درصد جلوش مسدود شده
    دلاری مصرف نمیشه