کد مطلب: ۴۳۶۵۵۵

قیمت سکه به کانال ۵ میلیون تومانی بازگشت / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۲۰

قیمت سکه به کانال 5 میلیون تومانی بازگشت / قیمت طلا و دلار امروز 98/12/20

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید با افت 60 هزار تومانی، به پنج میلیون و 979 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از این که اواخر روز دوشنبه به بالای ۱۷۰۰ دلار صعود کرد، با امیدواری سرمایه‌گذاران به اجرای تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان به منظور مقابله با اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی بیش از یک درصد سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۴ درصد سقوط کرد و به ۱۶۵۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تا مرز ۱۷۰۲ دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از دسامبر سال ۲۰۱۲ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش، ۱۶۵۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، بازارها اندکی نوسانی شده‌اند. به دلیل تدابیر محرک مالی در خارج از آمریکا و ژاپن که برای طلا در کوتاه‌مدت منفی است، ریسک‌پذیری به بازار برگشته است.

بازارهای سهام آسیا و دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بهبود پیدا کردند و بازده اوراق قرضه هم از رکورد تاریخی اندک خود رشد کرد. ین ژاپن که ارز مطمئن به شمار می‌رود از بالاترین رکورد خود در بیش از سه سال گذشته عقب نشست.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی‌ام‌سی مارکتس" گفت: اگر بانک مرکزی آمریکا واکنش مالی قابل توجهی نشان دهد، نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای رشد اقتصادی برطرف خواهد شد و این موضوع برای طلا منفی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا در کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره بازارها منتظر کاهش مجدد نرخ‌های بهره در نشست ۱۸ مارس این بانک هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۷ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۵۰۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد افزایش، در ۸۷۵ دلار و ۲۴ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 20 اسفند ساعت 19 با 98 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 15,105 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 14 هزار و 950 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 850 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 20 اسفند ساعت 19 با 11 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 16,799 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 16 هزار و 750 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 650 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 915 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 979 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 607 هزار و 400 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 3 میلیون و 30 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 750 هزار تومان و 968 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.