کد مطلب: ۵۷۸۵۰۰

افزایش قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ شهریور / تثبیت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

افزایش قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ شهریور / تثبیت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

اونس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش قیمت به ۱۷۹۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۷۶۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان نرخ گذاری شد. در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۲۹ هزار تومان افزایش، با قیمت ۵,۱۰۴,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و چهار هزار) تومان ثبت شد.

قیمت سکه امامی امروز با افزایش ۰.۴۱ درصدی، از ۱۲,۱۱۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان به ۱۲,۱۶۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار) تومان رسید.

در بازار امروز نیم سکه نسبت به روز قبل ، با ۱۵۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۱۶۵,۰۰۰ (شش میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد.

امروز ربع سکه چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ مصادف با ۰۸ سپتامبر ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۲۶ درصدی به ۳,۷۳۰,۰۰۰ (سه میلیون و هفتصد و سی هزار) تومان رسید.

55 5

انتظارات افزایشی بازار سکه

معاملات بازار سکه حتی روز سه‌شنبه نیز همچون روزهای اخیر با تقاضای کم و تغییرات قیمتی اندکی روبه‌رو بود، به‌طوری که بهای هر سکه امامی روز گذشته در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان معامله شد. حباب فلز گرانبهای بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به حدود ۴ درصد رسیده است. این موضوع به این معناست که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد و تحولات پیرامون این دو بازار، امید افزایشی بیشتر سکه و طلا را بالاتر برده است. همچنین کارشناسان اذعان دارند که قیمت سکه همچنان برای رشد معنادار دشواری‌هایی را پیش روی خود دارد. چنانچه رشد کم‌رمق دلار در روز گذشته تاثیر افت اونس طلا بر سکه را تا حدودی جبران کرد و این فلز گرانبها را در مسیر صعودی نگه‌داشت.

سقوط طلا به زیر مرز۱۸۰۰ دلار

به دنبال تقویت احتمال تعویق انقباضی شدن سیاست پولی فدرال‌رزرو و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نشست هفته جاری بانک مرکزی اروپا هستند، طلا تا ظهر دیروز نوسان محدودی را شاهد بود اما بعد از ظهر قیمت آن تا ۱۷۹۱ دلار به ازای هر اونس سقوط کرد. هرچند تا ساعت۲۰به وقت تهران با اندکی افزایش به ۱۷۹۷ دلار رسید. بهای اونس طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در آگوست تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید- ۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود. به گفته کارشناسان، تا زمانی که بانک‌های مرکزی تدابیر محرک مالی را تعدیل یا متوقف کنند، طلا از اخبار بد و تورم سود می‌برد. انتظار می‌رود بانک مرکزی در مورد بالابردن نرخ بهره کاملا بااحتیاط حرکت کند که این عامل مانع افت قابل توجه قیمت طلا می‌شود.(منبع: دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • S

    واقعات طلا ارزان میشود یا این حرف ها آفتاب قبل از طوفان است