کد مطلب: ۵۷۸۸۷۴

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۸

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۸

با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار امروز رقم‌هایی بالای مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را به ثبت رساند. همچنین سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند در روز جاری از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کند را قابل توجه ارزیابی می‌کردند.

از طرفی موانعی مانند عرضه بالای دلار در بازار متشکل و رفتار احتیاطی معامله‌گران در پایان هفته می‌توانست مانع عبور دلار از مرز حساس ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شود.

اما آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با رشد ۱۳۰ تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در ابتدای معاملات روز پنج‌شنبه قدری افت کرد و در ساعت ۱۲ ظهر روی ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه دوباره رشد کرد و در حوالی ساعت ۱۳ عصر روی ۲۷ هزار و ۸۳۰ تومان قرار گرفت و ااز مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد، اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد.

عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

حجم عرضه دلار متشکل در روز گذشته بالا بود. دیروز عرضه دلار متشکل ۲۹ درصد رشد داشت و روی ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار قرار گرفت. روز گذشته پنجمین روز پر عرضه سال جاری بود، احتمالا این مساله تا حدی روند صعودی قیمت دلار را تعدیل کرد.

مقدار عرضه دلار در روز جاری ۳۵ درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی ۶ میلیون و ۴۹۵ هزار قرار داشت، با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار امروز پایین بود، زیرا حجم عرضه امروز بالای متوسط سال جاری قرار داشت و علاوه بر این بازه زمانی معاملات روز پنج‌شنبه کوتاه‌تر هستند.

بدبینی مردم به وعده جدید مذاکراتی

به گزارش تجارت‌نیوز، با این که بازار ارز به اولین سخنان صریح رئیس‌جمهور درباره مذاکرات وین و رفع تحریم‌ها واکنشی هر چند موقتی اما مثبت نشان داده بود، گروهی از مردم همچنان به این دست وعده‌ها بدبین هستند. حتی برخی از آن‌ها این سخنان را به تله‌ای شبیه بورس سال گذشته تشبیه می‌کنند که دولت به دنبال سودجویی از آن است.

چند روز پیش ابراهیم رئیسی در گفتگوی زنده تلویزیونی موضع رسمی دولتش درباره مذاکره را عنوان کرد. او با بیان این که خواهان رفع تحریم‌هاست، حتی به تولیدکنندگان گفت «تولید را افزایش دهید چون زمینه صادرات دارد مهیا می‌شود.»

گرچه او این را در حالی عنوان کرد که تنها چند روز پیش از آن، وزیر امور خارجه‌اش اظهاراتی متضادی با او داشت، اما بازار ارز بلافاصله واکنش نشان داد.

صبح روز بعد از اظهارت رئیس‌جمهور نرخ دلار برای ساعاتی حتی تا کانال ۲۶ هزار تومانی هم عقب رفت. با این حال برخی همچنان به این دست وعده‌ها خوشبین نیستند و علت‌های متفاوتی را هم برای عدم اعتماد به سخنان رئیس دولت مطرح می‌کنند.

سیگنال مهم آمریکایی برای قیمت دلار

در این میان، شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفت در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که در آن بازگشت به برجام منافع مورد نظر را نخواهد داشت.

آن طور که یورونیوز روایت کرده، آنتونی بلینکن که روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در پایگاه نظامیان آمریکایی در رامشتاین آلمان سخن می‌گفت، هشدار داد: ایالات متحده در مواجه با بن‌بست مذاکرات و عدم همکاری تهران ناگزیر خواهد بود که به زودی از تلاش برای به جریان انداختن توافق هسته‌ای با ایران صرف نظر کند. وی همچنین تصریح کرد: قرار نیست که تاریخی را مشخص کنم اما به مقطعی نزدیک می‌شویم که بازگشت سخت به برجام دیگر تضمین‌کننده تداوم مزایای آن نخواهد بود.

این سیگنال مهم آمریکایی برای قیمت دلار بسیار موثر ارزیابی می‌شود.

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

در چنین شرایطی، دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۹۰ تومان افزایش، ۲۷,۶۲۰ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل نیز امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۷ تومان کاهش، ۲۶,۵۵۵ تومان نرخ گذاری شد. دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۸۲ تومان افزایش، ۲۶,۸۸۲ تومان نرخ گذاری شد. دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۷ تومان افزایش، ۲۱,۷۵۳ تومان نرخ گذاری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته رقم ۲۶۸۸۲ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید دلار ۲۶۳۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز، ۳۱۶۰۷ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۳۰۹۸۲ تومان تعیین شده است.

افت قیمت سکه در شروع معاملات امروز

در بازار طلا اما قیمت طلای جهانی روز گذشته کار خود را زیر ۱۷۹۰ دلار به پایان رساند و ظهر امروز روی ۱۷۹۱ دلار قرار داشت. قیمت طلا هنوز به طور معنادار رشد نکرده بود و زیر ۱۸۰۰ دلار نوسان می‌کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند.

قیمت سکه معاملات امروز را با افت ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و روی ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان برای دلار، اندازه حباب سکه حدود ۳٫۵ درصد به دست می‌آمد.

کاهش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر ناکامی قیمت طلای جهانی در بازگشت به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار اتفاق افتاد. به هر روی قیمت سکه در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار مسیر افزایشی را در پیش گرفت و در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران روی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت.

طلای جهانی ارزان‌تر شد

در میان باید توجه کرد که قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایینترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد.

به گزارش ایسنا ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا پنج دلار معادل ۰.۳درصد کاهش یافت و در ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بسته شد. طلا روز سه شنبه ۳۵ دلار ریزش قیمت داشت که بزرگترین کاهش روزانه در یک ماه اخیر بود.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۹۹ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۶ و ۲۶ دقیقه به مبلغ یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.