کد مطلب: ۵۸۲۳۰۸

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱

قیمت دلار نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشت اما سیگنال‌هایی برای کاهش قیمت آن وجود دارد. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۵۲۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و در حوالی ظهر روی ۲۷ هزار و ۴۹۰ تومان قرار داشت.

قیمت دلار ظهر حدود ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان بود و به اعتقاد تحلیل‌گران در صورتی که به بالای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بازنمی‌گشت افت بیشتر آن محتمل بود.

قیمت درهم ظهر امروز حدود ۷ هزار و ۵۲۰ تومان بود. معادل دلاری قیمت درهم ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان به دست می‌آمد. در نتیجه حباب قیمت دلار در بازار داخل از این نظر منفی بود.

آیا نوسان قیمت دلار شدت می‌گیرد؟

بررسی روندهای ماهانه نشان می‌داد که دامنه نوسان قیمت دلار در شهریور ماه به طور قابل توجهی کاهش یافت، برخی تحلیل‌گران معتقد بودند با شروع مهر ماه احتمالا قیمت دلار نوسانات شدیدتری را تجربه می‌کند.

به هر روی بازار در آخرین روز هفته و اولین روز مهر ماه نسبتا آرام بود، باید دید قیمت دلار هفته آینده را چگونه آغاز می‌کند و آیا دامنه نوسان قیمت افزایش می‌یابد. حجم عرضه دلار متشکل می‌تواند برای روند نوسان قیمتی دلار تعیین‌کننده باشد.

عرضه دلار در سطوح بالا باقی ماند

عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته ۱۳ درصد افت کرد و روی ۷ میلیون و ۳۲۸ هزار قرار گرفت.

این رقم همچان به طرز معناداری بالای متوسط قرار داشت. با توجه به اینکه امروز پنج‌شنبه بود، می‌توان گفت عرضه دلار نسبتا زیاد بود. حرکت افزایشی قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف دلار بازار آزاد نیز در معاملات امروز جلب توجه می‌کرد.

سیگنال‌‌های سیاسی برای بازار ارز

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که به نظر می‌رسد دلار همچنان میل به صعود دارد، سه خبر مهم سیاسی مطرح شده است که شاید بتواند مقاومت دلار را بشکند.

سخنان وزیر امور خارجه ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در ملاقات با جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت دولت رئیسی در حال بررسی «سوابق مذاکرات» است و بعد از مطالعه آن «مذاکرات را از سر خواهد گرفت».

امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «دولت رئیسی در چارچوب اصول، عمل‌گراست و به دنبال نتیجه عملی در مذاکرات است.»

طبق گزارش دنیای اقتصاد، به نظر می‌رسد این اظهارنظر حسین امیرعبداللهیان واکنشی است به سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مجمع عمومی سازمان ملل که برای نخستین بار در مقام ریاست‌ جمهوری آمریکا در این مجمع سخنرانی می‌کرد.

بایدن روز سه‌شنبه گفت: «ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است، منوط به اینکه تهران نیز به صورت «کامل» آن را اجرا کند.»

سخنان وزیر امور خارجه ایرلند

از سوی دیگر وزیر خارجه ایرلند گفته است: همتای ایرانی‌اش در دیدار با او، نیت کاملا روشن تهران برای بازگشت به گفت‌وگوهای وین را اعلام کرده، هرچند که شاید این اتفاق در هفته‌های آینده رخ ندهد.

سایمون کاونی»، تصمیم ایران برای بازگشت به گفتگوی احیای توافق هسته‌ای در وین را «بسیار واضح» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی نشست خبری در این‌باره توضیح داد: «هرچند این اتفاق شاید در چند هفته آینده رخ ندهد زیرا دولت جدید ایران در حال نهایی کردن رویکرد خود در قبال مذاکرات است. اما او (امیرعبداللهیان) قطعا نیت کاملا روشن ایران برای بازگشت به آن مذاکرات را ابراز کرد». (فارس)

سخنان رئیس‌جمهور

همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهر روز سه‌شنبه به وقت محلی در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، گفته است: همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متعهد باشند و به دنبال تعامل موثر با همه کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای همسایه هستم.

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰

در چنین شرایطی، دلار در بازار آزاد بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۲۷,۵۲۰ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۵ تومان افزایش، ۲۶,۳۰۵ تومان نرخ گذاری شد. دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، بدون تغییر، ۲۶,۶۳۰ تومان نرخ گذاری شد.
دلار کانادا با افزایش ۰.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۱,۷۲۱ تومان معامله شد.

همچنین در صرافی ملی نیز قیمت دلار ، با افزایش به روز گذشته رقم ۲۶۶۳۰ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید دلار ۲۶۱۰۲ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۳۱۵۹۰ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۳۰۹۶۴ تومان تعیین شده است.

قیمت سکه از مرز حساس عبور کرد

بر اساس نرخ‌های اعلامی سایت اتحادیه طلا و جواهر سکه عصر روز گذشته روی نرخ ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و روی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای ۱۷۸۵ دلار را ثبت کرد، اما دوباره کاهش یافت و در نهایت روی ۱۷۶۸ دلار قرار گرفت.

قیمت طلا ظهر امروز به وقت ایران در حوالی نرخ بسته شده دیروز قرار داشت. افت قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته موجب شد ارزش ذاتی سکه قدری افت کند.

اندازه حباب سکه ظهر امروز حدود ۲٫۶۵ درصد بود و نسبت به روز گذشته قدری بزرگ شده بود. البته بر اساس نرخ‌هایی که از بازار بیرون می‌آمدند قیمت سکه امروز بالای مرز حساس و روی ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان قرار گرفت.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به هزار و ۷۵۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ به مبلغ یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.