کد مطلب: ۴۱۸۵۸۸

قیمت سکه از ۴۵۰۰۰۰۰ تومان گذشت / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲

قیمت سکه از 4500000 تومان گذشت / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/2

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به رشد نسبی جهانی طلا، ثبات نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت انواع سکه تمام به بیش از چهار میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی در آستانه کریسمس و سال نو با رشد نسبی مواجه شد و به 1483 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شنبه هفته جاری اعلام کرد واشنگتن و پکن به زودی فاز اول پیمان تجاری را امضا خواهند کرد با این حال بازارها همچنان به دنبال دریافت جزییات این توافق هستند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: بهبودهایی در تجارت دیده می‌شود اما توافق جامعی وجود ندارد. ثانیا همه می‌دانند که بانک مرکزی آمریکا به این زودی نرخهای بهره را افزایش نخواهد داد که این موضوع قیمت طلا را مقرون به صرفه می‌کند. قیمتها در یک محدوده ثابت بین ۱۴۷۰ تا ۱۴۸۰ دلار قرار دارند و موضوع جدیدی نیست و آمار و اتفاقات دیگر روی قیمتها تاثیر خود را گذاشته‌اند و طلا به دنبال خروج از محدوده قیمت فعلی و یافتن یک مسیر حرکت جدید است.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود امسال در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ قرار دارد که عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

فعالان بازار همچنین پس از این که نهاد قانون گذاری عالی چین روز شنبه از لایحه دفاعی آمریکا که هفته گذشته تصویب شد انتقاد کرد و آن را مداخله جویانه خواند، نگران شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بالا رفته است و هزینه مصرفی در نوامبر افزایش پیدا کرده است. آمار مذکور از دیدگاه بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخهای بهره حمایت کرد.

طلا به نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است و هر گونه کاهش نرخها، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر می‌کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۲ تا ساعت 17، 12,983 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12880 تومان و 12980 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,250 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4654 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14150 تومان و 14250 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17 و 45 دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 540 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 540 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 464 هزار و 8 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 340 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 440 هزار تومان و 910 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرح

    عالی بود؛ توضیحات کامل وجامع ارائه شده بود سپاسگزارم

  • ناشناس

    خجالت چیز خوبیه اگه کسی بکشه قیمت دلار در بازار چنده چرا ارز سنایی رو به عنوان نرخ دلار معرفی میکنید واقعا اینقدر بی خبرید