کد مطلب: ۳۷۷۰۸۹

طلا به گرمی ۴۴۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۱

طلا به گرمی 440000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/1

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و ثبات نسبی بهای جهانی طلا بود و بر این اساس بهای هر گرم طلای 18 عیار به 440 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه با توجه به افزایش ارزش دلار و کاهش تنش‌های چین و آمریکا روندی نرولی داشت و به 1274 دلار در هر اونس رسید تا در محدوده کمترین رقم خود در 2 هفته گذشته باقی بماند.

براساس گزارش ایسنا، پس از اینکه آمریکا از محدودیت‌های تجاری روی شرکت مخابراتی چینی هواوی کاست، دلار تحت تأثیر بازده بالاتر اوراق قرضه آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته قرار گرفت.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: دلار قوی‌تر و تمدید مهلت واشنگتن به هوای برای سه ماه دیگر، چاقو را روی گلوی طلا گذاشت.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه به شرکت هواوی مجوزی برای خرید کالاهای آمریکایی تا ۱۹ اوت صادر کرد. هدف از این اقدام فرصت دادن به شرکت‌های مخابراتی وابسته به هواوی است تا تأمین کنندگان دیگری پیدا کنند.

سفیر چین در آمریکا اعلام کرد پکن آماده ازسرگیری مذاکرات با واشنگتن است اما آمریکایی‌ها مدام نظرشان را تغییر می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا اکنون بیش از ۵ درصد کمتر از رکورد قیمت ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه امسال است.

بازارها منتظر انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی تصمیمات احتمالی نشست ماه مه این بانک مرکزی بپردازند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که هنوز برای ارزیابی تأثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین روی مسیر سیاست پولی زود است.

در این بین آمار نشان داد ذخایر طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۴ درصد رشد کرده و به ۷۳۹.۶۹ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 13,950 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13850 تومان و 13950 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,848 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15750 تومان و 15850 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18:50، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 720 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 840 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 440 هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 700 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 720 هزار تومان و یک میلیون و 30 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناظر

    در آینده نه چندان دور طلا از مرز 600 هزار تومان گذشت …