خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۹۴۱۶

نیم سکه به ۲۶۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۱۱

نیم سکه به 2600000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/11

بازار طلا و سکه امروز شنبه تحت تاثیر رشد بهای طلا در بازارهای جهانی و ثبات نسبی نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا در حالی جمعه شب بسته شد که قیمت فلز گرانبها پس از تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه بر کالاهای صادراتی مکزیک در حدود 17 دلار افزایش یافت و به 1305 دلار در هر اونس رسید.

براین اساس، پس از اینکه ترامپ مکزیک را به اعمال تعرفه تهدید کرد و بر نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی افزود، سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن سوق داده شدند و این امر سبب شد تا قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بالاترین رقم 7 هفته گذشته افزایش یابد و نخستین افزایش ماهانه در 4 هفته گذشته را ثبت کند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 16.93 دلار افزایش 1305.58 دلار معامله شد که بالاترین رقم از 11 آوریل به شمار می رود.

قیمت طلا در ماه گذشته میلادی 1.7 درصد و طی هفته گذشته 1.6 درصد افزایش یافت.

میشائیل ماتوسکه، تاجر طلا گفت: مردم با ترس تجارت می‌کنند و به سوی طلا هجوم آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران در مورد آنچه ترامپ در نظر دارد انجام دهد، اطمینان ندارند و این به شما می‌گوید که طلای بیشتری در دارایی‌های خود اختصاص دهید.

رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه به ترامپ هشدار داد از تهدید خود برای اعمال تعرفه بر صادرات مکزیک صرفنظر کند.

شاخص‌های مهم بازارهای سهام وال آستریت تحت تاثیر تهدید ترامپ که می‌تواند اقتصاد جهان را در رکود فرو ببرد، به شدت افت کرد.

خودروسازان و تولیدکنندگان امریکایی در میان کسانی هستند که به شدت خسارت می‌بینند، چراکه سال‌هاست خودروهای خود را در مکزیک می‌سازند و از نیروی کار ارزان بهره می‌برند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۱ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 13,550 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13450 تومان و 13550 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,450 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4702 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15350 تومان و 15450 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 520 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 630 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به روز چهارشنبه با افزایش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 421 هزار و 70 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 40 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.