کد مطلب: ۳۷۸۰۴۳

طلا گرمی ۴۳۳۹۹۸ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۵

طلا گرمی 433998 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/5

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی از روند کاهشی بهای ارز تبعیت کرد که بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار به 433 هزار و 998 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا که روز جمعه در قیمت 1285 دلار برای هر اونس بسته شد، این هفته با پیش‌بینی‌های افزایشی مواجه است.

براساس نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در کوتاه مدت به سطح بالاتری افزایش پیدا کند.

خوش‌بینی بازار به روند صعودی طلا با وجودی حفظ شده که قیمت طلا در بازه محدودی حبس شده و در محدوده ۱۲۷۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است در حالی که در سطح ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار با مقاومت مواجه است.

قیمت طلا اخیراً با فشارهای کاهشی روبرو شده زیرا سرمایه‌گذاران با مشاهده تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند. بهای این فلز ارزشمند بیش از ۵ درصد کمتر از رکورد قیمت ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه امسال است.

به گفته باب هابرکورن، کارگزار ارشد شرکت «آر جی او فیوچرز»، اگر بازارهای سهام در سطوح فعلی تثبیت شوند، قیمت طلا همچنان برای صعود در تقلا خواهد ماند. من بر این باورم که سرمایه‌گذاران در هر دور افزایش قیمت طلا باید به فروش اقدام کنند زیرا ثابت شده که این افزایش قیمت‌ها موقتی است.

شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز با این اظهارات موافق بوده و گفت: با در نظر گرفتن ناآرامی ژئوپلیتیکی و رشد نگرانی‌های اقتصادی، بازارهای سهام عملکرد نسبتاً خوبی داشته‌اند و خوش بینی سرمایه گذاران در بازارهای سهام، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرده است.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه «ام کی اس» به کیتکونیوز گفت: اگرچه نارضایتی فزاینده‌ای میان سرمایه گذاران طلا وجود دارد، اما همچنان طلا را بهترین دارایی امن در بازار می‌بیند. اگر طلا بتواند به بالای ۱۲۸۵ دلار صعود کند، ممکن است قیمت ۱۳۰۰ دلار را بشکند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز گفت: به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که به بازارهای سهام و دلار آمریکا لطمه خواهد زد، به طلا خوش بین است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 13,850 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13750 تومان و 13850 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,750 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15650 تومان و 15750 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18:40، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 690 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 820 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 433 هزار و 998 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 680 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 740 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.