کد مطلب: ۳۹۱۲۳۱

قیمت ربع سکه به ۱۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۵

قیمت ربع سکه به 1500000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/5

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و بهای جهانی طلا بود که بر این اساس قیمت ربع سکه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا روز جمعه در حالی بسته شد که پس از انتشار آمار ضعیف از نرخ تورم آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره، قیمت فلز گرانبها نسبت به روز پنجشنببه افزایش یافت و به 1418 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا کمتر از حد انتظار کند شده و رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال 2.1 درصد بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که افزایش تورم در سه ماهه گذشته ضعیف بوده است. بر اساس محاسبه فدرال رزرو نرخ تورم اقتصاد آمریکا در سه ماهه اخیر 1.8 درصد بوده در حالی که بانک مرکزی آمریکا تورم 2 درصدی را هدف گذاری کرده بود.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «آمارهای تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را به میزان قابل توجهی که قبلا پیش بینی می شد کاهش ندهد، اما در عین حال عدم افزایش نرخ تورم نگران کننده است.»

به گفته تحلیلگران کومرزبانک: «اکنون تمام تمرکز بازار معطوف نشست هفته آینده فدرال رزرو است که ببیند نرخ بهره کاهش می یابد یا خیر. با کاهش نرخ بهره ارزش دلار نیز کاهش خواهد یافت و این به رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد.»

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12,100 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12000 تومان و 12100 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بانک مرکزی 4676 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13800 تومان و 13900 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:15، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 250 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 412 هزار و 529 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 500 هزار تومان و 985 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.