کد مطلب: ۴۰۱۲۶۱

قیمت سکه بهار به ۴۰۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۳۱

قیمت سکه بهار به 4000000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/6/31

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها تابع نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت تمام طرح بهار آزادی به چهار میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به تعطیلی بازارها تغییر نکرد و در رقم 1517 دلار در هر اونس ثابت ماند که تازه‌ترین تحلیل نشان می‌دهد قیمت جهانی طلا به 3 دلیل روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری فوربس، فرانک هولمز تحلیلگر ارشد اقتصادی در تحلیلی نوشت: از افزایش تهدیدات ژئوپلیتیک در سطح جهان گرفته تا 17 تریلیون دلار اوراق قرضه با نرخ بهره منفی، همه این عوامل تاثیر زیادی بر افزایش میل سرمایه گذاران برای خرید طلا خواهد داشت.

هولمز معتقد است که 3 عامل در ادامه روند صعودی قیمت طلا موثر خواهد بود:

اول، افزایش تورم: در گذشته، رشد سریع تورم نقش سازنده‌ای در رشد قیمت طلا داشته است. این به دلیل آن است که تورم ماهیتا قدرت خرید شما را از بین می‌برد و برای محدود کردن این ضرر و زیان، سرمایه گذاران به خرید این فلز زرد با ارزش رو می آورند.

دوم، منفی شدن بهره اوراق قرضه آمریکا: بیش از 17 تریلیون دلار اوراق بدهی در سراسر جهان موجود است که نرخ بهره منفی دارند. این مساله اخیرا موجب شده است تا قیمت طلا بر حسب برخی ارزها به بالاترین سطح خود افزایش یابد، از جمله پوند انگلیس، ین ژاپن و دلار استرالیا و کانادا.

آلن گرینسپن رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا نیز درباره منفی شدن احتمالی نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا تاکید کرد: هیچ مانعی برای منفی شدن نرخ بهره اوراق قرضه و بدهی آمریکا وجود ندارد.

سوم، سرمایه گذاران به دنبال مکان مطمئنی در برابر نااطمینانی هستند: ریسک های سیاسی و اقتصادی متعددی در شرایط کنونی وجود دارد که نقش مهمی در افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا داشته است. رشد اقتصادی در سراسر جهان به علت تنش های تجاری با کاهش روبرو شده است. همان طور که شاخص تولیدات صنعتی جی پی مورگان نشان می‌دهد، تولید کارخانه‌های صنعتی جهان در دو ماه قبلی با کاهش و رکود روبرو شده است.

این مساله به خوبی می‌تواند توضیح دهد که چرا بانک‌های مرکزی جهان به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند

براساس گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است. صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان تعیین کرده است.

بانک مرکزی قیمت یورو را 4625 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12600 تومان و 12700 تومان تعیین کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 90 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 411 هزار و 836 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 80 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 280 هزار تومان و 890 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگه منطقی و علمی هست که بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی تحریم بشه اون موقع بجای افزایش قیمت دلار و طلا ، کاهش یابد و بورس که باید کاهش یابد ، افزایش یابد؟!!!! این یعنی دنیای وارونه و چپکی.البته دستهایی از طرف دولت و بانک مرکزی دارن اینکار را میکنند تا دلارهایی را که سال۹۷ به قیمت ۲۰هزار تومان و سکه هایی را که به ۶ میلیون و طلایی را که گرمی ۵۵۰هزار تومان با نصف قیمت از مردم بخرن و جایگزین دلارها و سکه های سال گذشته نمایند ولی مردم دیگه دست آنها را خواندن و دیگه این حیله و نیرنگستان جواب نخواهد داد.