کد مطلب: ۴۰۳۱۸۲

قیمت سکه گرمی به ۸۳۰۰۰۰ تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۱۰

قیمت سکه گرمی به 830000 تومان رسید/ قیمت طلا و دلار امروز 98/7/10

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به افزایش بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه گرمی به 830 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه بر اثر سودگیری معامله‌گران از رشد یک درصدی قیمت‌ها در روز گذشته، کاهش پیدا کرد اما در بعدازظهر روند بازار تغییر کرد و بهای طلا به 1496 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو، تحلیلگر بازار در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، قیمت طلا از آمار تولید شب گذشته که باعث شد برخی از سرمایه‌گذاران به سودگیری در معاملات صبح جاری اقدام کنند تاثیر مثبت گرفته بود. با این حال با توجه به ریسک‌هایی که متوجه اقتصاد جهانی است طلا همچنان یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود.

جدیدترین آمار اقتصادی نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا در نتیجه تداوم تنش‌های تجاری که به صادرات این کشور ضربه زده، در سپتامبر به پایین‌ترین حد در بیش از ۱۰ سال گذشته افت کرده است و در پی انتشار این آمار، انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره تقویت شد.

بر اساس گزارش رویترز، این آمار باعث شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بانک مرکزی را برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره تحت فشار قرار دهد. با این حال تحلیلگران اظهار کردند که فضای چندانی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها در کوتاه‌مدت وجود ندارد، زیرا سرمایه‌ گذاران روی اکثر تحولات حساب کردند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و همچنین بازده اوراق قرضه و دلار را کمتر می‌کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در محدوده ۱۴۶۲ تا ۱۴۸۸ دلار تحکیم شود یا به سوی مرز ۱۵۱۴ دلار بهبود پیدا کند، زیرا ممکن است روند نزولی کوتاه‌مدت این فلز از اوج ۱۵۵۷ دلار که در چهارم سپتامبر پیدا کرده بود، موقتا خاتمه پیدا کرده باشد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ تا ساعت 18، 11,391 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,600 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4591 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 990 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و پنج هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با رشد نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 407 هزار و 450 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 40 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 240 هزار تومان و 830 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ممنون