کد مطلب: ۴۰۴۲۰۹

قیمت ربع سکه به ۱۲۳۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۱۶

قیمت ربع سکه به 1230000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/16

قیمت طلا و سکه امروز بی‌توجه به افزایش نسبی بهای جهانی فلز زرد و ثبات نرخ ارز کاهش یافت و بر این اساس قیمت ربع سکه به یک میلیون و 230 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه که تحت تاثیر افزایش ارزش دلار به پایین‌ترین حد در یک هفته گذشته رسیده بود بار دیگر روند صعودی خود را در پیش گرفت و به 1505 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در "شرکت سی ام سی مارکتس"، یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار طلا، دورنمای رشد اقتصادی و تحولات تجاری میان آمریکا و چین است و معامله‌گران به گوش هستند. وی در ادامه افزود: بازارها به اخبار مهم بسیار حساس هستند و هر گونه خبر مربوط به مذاکرات آمریکا و چین بسیار مهم خواهد بود.

مذاکرات تجاری رده بالا میان آمریکا و چین روز سه شنبه ازسرگرفته خواهد شد و لیو هی، معاون نخست وزیر چین قرار است با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کند.

بازارهای سهام آسیا در اوایل معاملات اندکی صعود کردند با این حال به دلیل این که انتظارات اندکی درباره امضای توافق جامع میان واشنگتن و پکن وجود دارد، احتیاط در بازارها حکفرما بود.

ابهامات پیرامون مذاکرات تجاری شاخص دلار را در معاملات شب گذشته بالا برد. رشد ارزش دلار معاملات طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، این مذاکرات همزمان با افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌های آمریکا از ۲۵ به ۳۰ درصد روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار برگزار خواهد شد.

سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار جزییات نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی روند سیاست پولی آتی بپردازند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ تا ساعت 18، 11,393 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,592 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4609 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 990 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 10 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح قدیم نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 408 هزار و 604 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 50 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 230 هزار تومان و 820 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.