کد مطلب: ۴۷۱۳۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و دلار در هفته بعد احتمالا چه خواهند شد؟

قیمت طلا و دلار در هفته بعد احتمالا چه خواهند شد؟

پیش از شروع هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی گفته بود نرخ ارز متعادل می‌شود. در پایان هفته نوسان دو درصدی برای دلار و 2.3 درصدی برای طلا ثبت شد. آیا این روند در هفته آینده هم ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار مربوط به مکانیسم ماشه و نااطمینانی سیاسی داخلی ادامه دارد. رئیس مجلس گفته است: سوال از رئیس جمهور دنبال خواهد شد.

با این حال اخبار اقتصادی به مانند این اخبار سیاسی تحریک کننده تقاضا در بازار ارز و طلا نیستند.

در کنار وعده متعادل شدن بازار ارز که آخرین وعده رئیس کل بانک مرکزی است، وزیر اقتصاد نیز از وجود برنامه مدون تا پایان سال برای بازار سهام سخن گفته است. رئیس جمهور نیز وعده مراقبت از بازار سهام را مطرح کرده است. اظهاراتی که نشان می‌دهد سیاستگذاران تمایل به تقویت بورس و تضعیف قیمت در بازارهای دیگر از جمله دلار و طلا را دارند.

با این حال کارنامه بازارها در هفته چهارم مرداد ماه نشان می‌دهد بورس تنها بازار با بازدهی منفی بوده است.

در همین حال آمار جانباختگان ناشی از کرونا روند نزولی به خود گرفته است. جانباختن تنها 112 نفر در چند وقت اخیر آمار کم‌سابقه‌ای محسوب می‌شود. در همین حال محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور هم گفته است: واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را قطعا می‌خریم.

رئیس جمهور نیز از تلاش برای ساخت واکسن کرونا و پیش‌خرید از دیگر کشورها خبر داده است.

همزمان با کاهش نااطمینانی ناشی از کرونا، رقبای دو بازار ارز و طلا نیز احتمالا هفته پرتحرکی داشته باشند. قرار است بازار سهام شاهد پذیرش دومین ETF دولتی با عنوان دارا دوم باشد و در بازار مسکن نیز قرار است طی هفته آینده پرداخت وام ودیعه مسکن آغاز شود.

علاوه بر این، وزیر راه و شهرسازی نیز به مالکان خانه‌های خالی پیشنهاد داده که خانه خود را بدهند و زمین مرغوب دریافت کنند.

در همین حال خبر دیگر که به نظر می‌رسد می‌تواند بر روند قیمت در بازار طلا تاثیر بگذارد تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سکه در سال ۹۷ است.

شاید به دلیل همین نوع سیگنال‌ها هم بوده که دبیر اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: چنانچه اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی در کشور رخ ندهد قیمت طلا روند کاهشی خواهد داشت.

نادر بذرافشان همچنین بیان کرده است: احتمالا قیمت طلا در محرم ارزان می‌شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد هرچند در هفته آینده رقبای دو بازار طلا و دلار از ناحیه تقاضا تحریک شوند اما در بازار طلا و ارز بعید است نوسان قابل توجهی رخ دهد. احتمالا تنها به واسطه اخبار مربوط به مکانیسم ماشه، ابتدای هفته کمی این دو بازار متاثر شوند اما در ادامه هفته به خصوص با نزدیک شدن به زمان پذیرش دارا دوم در بورس، روند قیمت‌های طلا و ارز نزولی شود.

برای پیش‌بینی بازار سهام هفته بعد نیز می‌توانید گزارش پیش‌بینی بورس هفته آینده را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از قدیم گفتن سه نار بده اش به همین خیال باش.

  • ناشناس

    تحریمها خواهندبود تا ایران به خودکفایی برسد تردیدی دران نیست هرکس هم رییس جمهورامریکا شود تاثیری ذر اقتصاد ایران ندارد سال ۹۵ طلا گرم صدهزارتومان امروز شده یک میلیون تومان شک نکنیم ۱۴۰۲ طلا گرمی ۸ میلیون تونان

  • ناشناس

    اگر بورس پرسود باشه تا اخر سال میتونه باعث رشد شدید نقدینگی و درنتیجه افزایش نرخ دلار بشه
    صلوات

    • ناشناس

      این ها که گفتی متناقض هستند. رشد دلار و بازار سهام نسبت مستقیم دارند. یعنی افت دلار افت بازار سرمایه را به دنبال دارد.

    • ناشناس

      انهاییکه قبول ندارن تا سا سال دیگرقیمت طلا پنج شش برابر میشه بررسی کنند از صدسال پیش تا امروز زمانی طلا مثقال یک شاهی یا صنار بپد حالا گرم یک میلیون من ۷۵ سال سن دارم تجربه دروغ نمیگه اگردلاربشود یک ریال هم طلا باز طلاست دلارکاغذ است چاپ میکنن طلا باید استخراج بشه ازمعدن

  • ناشناس

    ماازآین متن نفهمیدم بالا میری یا پاین میاد آخرش میخواد چی بشودلطفا دوستان نظر بدهید

  • ناشناس

    همیشه عکس اتفاق می افته،لذاهفته بعدطلا وارز میره بالا وبورس ریزش می کندیاثابت می ماند?????

  • ناشناس

    یک چیزی عجیبه اینکهدچرادولت ازبورس که درواقع الان بایدورشکسته باشه دفاع میکنه بعدبازاردلاروطلارومیخادداغون کنه آقاماقبول داریم دلاروطلادلالیه وسفته بازی خوب بورسم که همینه ولی لااقل ارزوطلامنطقی وجهانی قیمتش بالاپایین میشه ولی بورس که ……

  • 1هوطن

    روند نزولی طلا و دلار چه ترامپ باشد چه دیگری باشد ادامه دارد

  • رامین

    طلا هفته بعد پانصد تومن بیشتر میشه ، صد درصد میگم

    • ناشناس

      خدا کنه همینی که میگین باشه

    • ناشناس

      چخبره جنگه مگه

  • ناشناس

    سلام رامین جان واقعا داره میره بالا هفته دیگه چون من پول لازم دارم میخوام ف دا بفروشم

  • مجید پریسکن..سبزوار

    سلام دلار آمریکا با طلا عکس هم عمل میکنند اگر دلار بالا بره طلا پایین میاد در صورتی که انس جهانی ثابت باشه و دلار پایین طلا به اوج میرسه که باورم ۷۴ تا ۸۲ درصدی که ما داریم طلا با اصلاح قیمتی کوتاه به اوج میرسه امروز ۲۷ شهریور ۹۹