کد مطلب: ۴۷۵۱۰۴

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۱۷

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/17

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و 429 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در پی انتشار آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا که انتظارات برای پایین مدت نرخ‌های بهره به مدت طولانی را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و از رکورد پایین ۱۹۱۶ دلاری که روز جمعه به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت. بهای اونس طلا در معاملات آتی آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۹۴۳ دلار و ۴۰ سنت بود.

بازارهای آمریکا به مناسبت روز کارگر روز دوشنبه تعطیل بودند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ درباره روند بازار طلا گفت: گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که جمعه گذشته منتشر شد، نشان داد روند احیای اقتصادی همچنان کند است. بنابراین رشد دستمزدها در فضای کلی ضعیف مانده است. همچنین دورنمای نرخ‌های بهره پایین به مدت طولانی حمایت لازم را از بالا ماندن قیمت طلا فراهم کرده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که گزارش اشتغال آمریکا برای اوت گزارش خوبی بوده اما خاطرنشان کرده است که این رشد احتمالا کند می‌شود و بانک مرکزی قصد دارد سیاست پولی فعلی خود را در سال‌های آینده حفظ کند.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا تدابیر محرک مالی به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده اند تا پیامدهای اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا را خنثی کنند و سیاست‌های پولی مذکور به رشد بیش از ۲۸ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

نرخ‌های بهره پایین هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

عاملی که رشد قیمت طلا را در معاملات روز دوشنبه محدود کرد، شاخص دلار بود که در برابر رقیبانش ثابت ماند و در بالاترین حد یک هفته اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در هفته جاری به تصمیمات نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه چشم دوخته‌اند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا ممکن است پس از شکستن مقاومت در سطح ۱۹۳۶ دلار، تا محدود ۱۹۴۹ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۹۰۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۳۰۸ دلار و ۱۵ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه 17 شهریور ساعت ۱۸ بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 22،602 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و 600 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 17 شهریور ساعت ۱۸ بدون تغییر نسبت به روز قبل، 26،802 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و 800 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و 700 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و یک هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 429 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 101 هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 650 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و 180 هزار تومان و یک میلیون و 718 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Amir

    ای کسانیکه قیمت سکه را نزولی میدانستید .آگاه باشید که آگاه نیستید!شاید هم تو بورسید.

    • ناشناس

      بالامیره

  • ناشناس

    به نظر شما سکه بالا میرود.یا روند پاین دارد لطفا راهنمای کنید