کد مطلب: ۴۷۹۲۳۵

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۲

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/2

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، اندکی کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۴ دلار و ۶۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با سه دلار معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۹۰۷ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، فضای ریسک‌گریزی در حال حاضر وجود ندارد که به معنای ادامه رشد ارزش دلار و فشار کاهشی بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت است. اما در بلندمدت، عوامل بنیادین همچنان از جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا پشتیبانی می کنند.

شاخص دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت و نگرانی‌ها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا و انگلیس، در برابر ارزهای رقیب، به بالاترین حد در هشت هفته گذشته صعود کرد. دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

سرمایه‌گذاران همچنین نگران سیگنال‌های متضاد چارلز ایوانز، رییس فدرال رزرو شیکاگو بودند که روز سه‌شنبه اظهار کرد اگر کنگره بسته محرک مالی جدید را تصویب نکند، اقتصاد آمریکا در خطر احیای کندتر و طولانی‌تر قرار دارد. وی در ادامه افزود: بانک مرکزی آمریکا پیش از اینکه تلاش کند نرخ تورم را به میانگین دو درصد برساند، می‌تواند نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

در این بین، سیاست‌گذاران اقتصادی آمریکا احتمال کمک بیشتر به کسب و کارهای کوچکی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند را تقویت کردند.

ریچارد هایز، مدیرعامل ضرابخانه پرث اظهار کرد: پولی که در غرب چاپ می‌شود، از قیمت طلا به دلار حمایت خواهد کرد. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال تولید واکسن عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، سخنرانی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که طی آن وی چین را مسئول شیوع کووید ۱۹ دانست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۴ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۶۹ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۲۱۵ دلار و ۲۴ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 2 مهر ساعت 18، با ۵۹۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته 27,799 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۷ و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 2 مهر ساعت 18، با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۲،۴۵۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۲ هزار و ۴۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۲ هزار و ۳۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۱۹۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون تومان و دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار تا کجا میخواد بره اخه
    ??

  • ناشناس

    امروز چی گذشت؟
    سفره مردم روز به روز کوچیکتر میشود
    تشکر بخاطر این همه بی تدبیری!

  • ناشناس

    التماس میکنم بانک مرکزی قیمت ها رو ببره بالاتر تا ما رو نجات بده از دست دلالی پیشنهاد من که 200 هزار تومنه

    • ناشناس

      چی رو ۲۰۰ تومن ببره بالا

    • ناشناس

      دست خود دولت هست قیمت ها قیمت ماشین یا همه چیز وفقط ایندوسط مردم بدبخت شدند قشر کارمند وضعیف

  • ناشناس

    تا با پلیس دنیا درست نکیم وضع همینه لجاجت بسه خدایم هست

  • ناشناس

    بله درسته