کد مطلب: ۷۹۱۶۷۶

آغاز عرضه مرغ گرم با قیمت ۶۱ هزار تومان / مشکلی در تامین مرغ ماه رمضان نداریم

آغاز عرضه مرغ گرم با قیمت 61 هزار تومان / مشکلی در تامین مرغ ماه رمضان نداریم

مرغ گرم از امروز در میادین میوه و تره بار تهران با قیمت ۶۱ هزار تومان عرضه می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته فصاحت مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار تهران، مرغ گرم از امروز در میادین میوه و تره بار تهران با قیمت ۶۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر‌ پشتیبانی امور دام، نگرانی در خصوص تامین مرغ ماه رمضان نداریم.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۴۸ هزارتومان و مرغ گرم ۶۳ تا ۷۰ هزارتومان است. به گفته او، با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر پشتیبانی امور دام نگرانی در خصوص تامین مرغ ایام عید و ماه رمضان نداریم‌.

یوسفی از توزیع روزانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام به منظور تعادل قیمت اقدام به توزیع مرغ منجمد با نرخ ۵۰ هزارتومان در بازار کرده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی اسفند حدود ۱۲۰ میلیون قطعه است که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که سیاست جهاد کشاورزی براین باشد تا امور به دست مردم و بخش خصوصی واگذار شود، افزود: ماندران رتبه اول تولید مرغ را در کشور دارا است و ۲۵ تا ۳۰ درصد مرغ و ماهی کشور را استان تولید می‌کند.

وی با عنوان این که اگر امروز مرغ مارک زده ترکیه ای و برزیلی در بازار استان وجود ندارد به برکت تولیدات استان است، افزود: ضمن آن که باید از مصرف کننده حمایت کنند باید از تولیدکننده حمایت شود.

وی با اشاره به این که هزینه تولید مرغ حداقل کیلویی ۴۵ هزار تومان است، گفت: باید برای تامین نهاده‌های دام و طیور و غیره برنامه‌ریزی صورت گیرد تا مشکلات تولیدکنندگان کمتر شود.

پیش از آغاز سال جدید و در 29 اسفند ماه قیمت مرغ در بازار و میادین میوه و تره‌بار اعلام شد و گوشت مرغ در هفته آخر اسفند ماه هر کیلو ۶۵.۸۰۰ تا ۶۶.۸۰۰ تومان اعلام شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.