کد مطلب: ۴۲۰۷۲۳

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت مسکن تا شب عید گران نمی‌شود

قیمت مسکن تا شب عید گران نمی‌شود

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: هر چند که در وضعیت کلان اقتصادی تغییر و تحولی احساس نمی‌شود اما به هر حال در دولت دوازدهم اقدامی در راستای تولید مسکن ایجاد شده که به نظر می‌رسد ثبات قیمت مسکن تا حدود سه تا پنج سال ادامه‌دار است.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فرصت مناسب خرید مسکن است؟ به تجارت‌نیوز گفت: برای خرید خانه نمی‌توانیم بازه زمانی مشخصی را برای مردم تعیین کنیم. ممکن است قیمت خانه تا سه ماهه پایانی سال گران نشود اما ارزان هم نخواهد شد. طبق برآوردها قیمت مسکن تا پایان سال روند تثبیت شده‌ای خواهد داشت.

ایرج رهبر افزود: البته ثبات قیمت مسکن مستلزم اجرای برنامه‌های دولت است، به عنوان مثال چنانچه برنامه دولت در حوزه ساخت مسکن ملی تداوم داشته باشد جهش قیمت مسکن امکان‌پذیر نیست. هر چند که در وضعیت کلان اقتصادی تغییر و تحولی احساس نمی‌شود اما به هر حال در دولت دوازدهم اقدامی در راستای تولید مسکن ایجاد شده که به نظر می‌رسد ثبات قیمت مسکن تا شب عید پایان نپذیرد.

او به ساخت مسکن ملی و تاثیر آن در بازار مسکن اشاره و اظهار کرد: به هر حال خبر ساخت مسکن ملی باعث می‌شود قیمت مسکن به لحاظ روانی اثر مقطعی داشته باشد. هر چند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها قیمت مسکن در سه آینده نیز کمی تعدیل خواهد شد و نوسان قیمت مسکن مشابه سال 97 را حداقل تا پنج سال آینده دیگر تجربه نخواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.